٨هزار آتش نشان داوطلب در مشهد فعالیت دارند
بیتا سخایی

به گزارش شهرآرانیوز، علی نجفی در گردهمایی پیام‌آوران ایمنی با عنوان «آتش‌نشان داوطلب»، اظهار کرد: یکی از نعمت‌های پنهان بحث امنیت است. اگر امروز می‌توانیم در کنار هم گردهم آیم ثمره جانفشانی هزاران عزیز جان بر کف در هشت سال دفاع مقدس بوده است و بعد از هشت سال عزیزان دیگری چه در حوزه امنیت چه در حوزه مرزبانی جانفشانی کردند و مرز‌های ما را ایمن نگه داشتند تا من و شما امروز در اینجا راحت بنشینیم.

وی افزود: اگر امروز می‌توانیم کنار هم باشیم بدون اینکه حادثه‌ای اتفاق بیفتد ثمره خون تعداد زیادی آتش نشان گمنام است که جانفشانی کردند تا به این امنیت و امینی سکونت گزینی در این شهر و جمعیت برسیم.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: شاید سرآغاز و بخش معرفه این جانفشانی اتفاقی بود که در ٢٩ بهمن ماه ١٣٨٢ اتفاق افتاد. آتش‌نشانان مشهدی و نیشابوری جانفشانی کردند تا جان عده‌ای زیادی از مردم حفظ شود و مظلومانه به شهادت رسیدند. شهادت این عزیزان از دو بعد مظلومانه بود، بعد اول این بود که آن‌ها برای حفظ جان مردم جان خود را از دست دادند و شاید ما در آن زمان لفظ شهید را برای آن‌ها استفاده نکردیم و مظلومیت دوم این عزیزان این بود به به فجیع ترین وضع ممکن به شهادت رسیدند و کسی نفهمید.

وی تصریح کرد: اتفاق پلاسکو ایران را عزادار کرد. اما این اتفاق سبب شد که کشور ما آتش‌نشان را شناخت. شاید قبل از حادثه پلاسکو خیلی‌ها با شغل و مخاطرات آتش‌نشانی آشنا نبودند. جانفشانی این عزیزان در ادامه آتش‌نشانان مشهدی و نیشابوری این راه کامل کرد و این عزیزان با دادن جان خود آتش‌نشانی و شغل آتش‌نشانی را به مردم عرضه کردند. آن‌ها به دنبال این نبودند که اسمشان مطرح شود. در هر دین و آیین این شغل مقدس است. گفتنی است؛ ٨هزار آتش نشان داوطلب در شهر مشهد داریم.