۲۸ درصد مساحت منطقه چهار بافت فرسوده است
به گزارش شهرآرانیوز، غلامرضا غلامی اظهار داشت: با توجه به رشد جمعیت و نیاز به افزایش ساخت و ساز‌ها در حوزه مسکن، حمایت از این صنعت امری حیاتی و واجب است.
وی ادامه داد: با رفع مشکلات و موانع بر سر راه تولید پایدار مسکن و با برنامه ریزی و حمایت از ساخت و ساز‌ها در بخش مسکن و نوسازی بافت‌های فرسوده و رونق این صنعت می‌توان علاوه بر ایجاد اشتغال، با احداث ساختمان‌های اصولی و مقاوم، استحکام شهر را بالا برد.
وی در خصوص بافت فرسوده این منطقه یادآور شد: استفاده از توان و حمایت مالی بانک‌ها در صنعت ساختمان و بخش مسکن و بافت فرسوده موجب افزایش ساخت و ساز‌های اصولی، مقاوم و با استحکام بیشتر می‌شود.
شهردار منطقه چهار مشهد افزود: ساختمان‌های بافت فرسوده منطقه، سیر قانونی ساخت را طی نکردند و چندین سال از زمان ساخت آن‌ها گذشته و از استحکام و مقاومت لازم برخوردار نیستند که این موضوع در مواقع بحران برای شهروندان خطرساز خواهد بود.
غلامی خاطرنشان کرد: این اولین جلسه مشترک با بانک مسکن با حضور سازندگان و فعالان حوزه ساختمانی و مسئولین دفاتر تسهیلگری منطقه برای حمایت از این حوزه و خروج منطقه ۴ از لیست مناطق محروم با استفاده از حمایت‌ها و مشوق‌های مالی بانک‌ها است که امیدواریم این روند ادامه یابد.
غلامی اضافه کرد: اکثر زمین‌ها و املاک منطقه قولنامه‌ای به فروش می‌رسند و سند ندارند و برای حل این موضوع که مشکلاتی را برای شهرداری نیز ایجاد کرده است می‌توان از امکانات بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی در حوزه تسهیلات مسکن بهره برد.