قیمت مرغ در بازار مشهد به نرخ مصوب رسید
طنین همتی

به گزارش شهرآرانیوز، قیمت مرغ در بازار پس از گذشت چند ماه رکود که به‌گفته مرغداران زیر نرخ مصوب و بهای تمام‌شده برای مرغدار بود، در چند روز گذشته با افزایش قیمت گوشت قرمز افزایش یافته است و با حدود قیمت ۶۲هزار تومان در بازار مشهد به نرخ مصوب تعیین‌شده رسید.

مهدی یوسف‌خانی، رئیس اتحادیه پرنده و ماهی، گفته است: قیمت کنونی مرغ زنده در مرغداری‌ها ۴۳هزار تومان به ازای هر کیلوگرم و مرغ گرم در خرده‌فروشی‌ها ۶۳هزار تومان است. در روز‌های گذشته قیمت هر کیلو مرغ زنده به‌دلیل کاهش عرضه از سوی مرغداران ۵هزا ر تومان و مرغ گرم ۷ تا ۸هزار تومان افزایش یافته است. با وجود اوضاع مناسب جوجه‌ریزی و مازاد تولید، تقاضای چندانی در بازار وجود ندارد.

سلطان محمدی، کارشناس حوزه صنعت دام و طیور، دراین‌باره به شهرآرانیوز گفته است: اکنون نهاده را با ارز ۲۸هزار و ۵۰۰ تومانی می‌دهند. درحالی‌که پارسال در این موقع نهاده با ارز ۴۱۰۰تومانی عرضه می‌شد که اکنون افزایش ۵ برابری داشته است.

این کارشناس تأکید کرد: وعده کاهش قیمت که دولت بیان کرده، در وضعیت کنونی فقط با واردات امکان‌پذیر است که آن هم به ضرر تولیدکننده است. تولیدی که دامپرور سال‌های متمادی برای تثبیتش زحمت کشیده است. 
محمدی یادآور شد: بهترین راهکار این است که در این اوضاع، کالابرگ توزیع شود و دولت از جیبش یارانه پرداخت کند. در وعده کاهش قیمت گوشت، باید مشخص شود یارانه به تولیدکننده پرداخت می‌شود یا مصرف‌کننده. باید این وعده کاهش قیمت به‌گونه‌ای باشد که هزینه تولید دامدار در نظر گرفته شود و تولیدکننده کمترین ضرر را ببیند.

به گزارش شهرآرانیوز، بر اساس گزارش میدانی، هر کیلو مرغ در بازار مشهد ۶۲هزار تومان، ران مرغ ۶۱هزار تومان، سینه مرغ ۸۵هزار تومان، شنیسل ۹۸هزار تومان و پاچین با حدود قیمت ۵۸هزار تومان عرضه می‌شود.