جشنواره عکس رضوی، فرصتی برای عرض ارادت به ساحت امام هشتم(ع)

به گزارش شهرآرانیوز، سعیدی زاده گفت: جشنواره عکس رضوی، فرصتی برای عرض ارادت شیعیان جهان به امام هشتم در قالب عکس و تصویر است.

سعیدی زاده افزود: ماموریت بنیاد امام رضا (ع) در حوزه فرهنگ و هنر، احیای امر اهل بیت (ع) و طهارت است، ما در تلاشیم تا پیام اهل بیت (ع) را با بیانی هنرمندانه که دارای زیبایی شناختی‌های تصویری است، به مردم منتقل کنیم.

وی ادامه داد: ما ۱۹ دوره جشنواره امام رضا (ع) را پشت سر گذاشتیم و با موفقیت برگزار کردیم، جشنواره‌هایی که گاهی فراتر از جغرافیای کشورمان بوده است.

سعیدی زاده با بیان اینکه جشنواره امام رضا (ع) عمومی‌ترین جشنواره فرهنگی هنری سراسر کشور است، افزود: تا به امروز بیش از ۸ میلیون اثر هنری برای این جشنواره در دوره‌های گذشته ارسال شده است. در جشنواره امسال، باتوجه به آسیب شناسی‌های که داشتیم، چندگام به سمت تخصصی شدن و حرفه‌ای‌تر شدن آن حرکت کردیم. در این جشنواره دو شاخصه برای حرفه‌ای‌تر شدن داریم: حضور نخبگان در جشنواره و تاثیر گرفتن تصاویر از اتفاقات جامعه.

مدیرعامل بنیاد امام رضا (ع) در ادامه بیان کرد: ما به غیر از جشنواره عکس رضوی، ۱۵ جشنواره دیگر را نیز در سراسر کشور و به صورت بین‌المللی برگزار می‌کنیم. شعر فارسی، شعر عربی، آثار کودک و نوجوان، داستان رضوی، جلوه‌های فرهنگی رضوی، خوشنویسی، گرافیک رضوی، سرود، آوا‌ها و نوا‌های رضوی، تئاتر کودک و نوجوان، تئاتر رضوی، تئاتر خیابانی، فیلم کوتاه، فیلم رضوی و نقاشی از جشنواره‌های دیگری هستند که امسال برگزار می‌شود.

سعیدی زاده درباره میزان اعتبار اختصاص داده شده به این جشنواره گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای جشنواره امسال، ۱۵ میلیارد تومان است، علاوه بر جوایز دوره‌های کارگاهی و نقد و بررسی را در انتهای جشنواره نیز برای برگزیدگان برگزار می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: ما در جشنواره عکس امسال، به غیر از عکس‌های حرفه‌ای، بخشی را احداث کردیم به عنوان عکس عمومی. این بخش برای کسانی که به طور حرفه‌ای عکاسی نمی‌کنند و تصاویر موبایلی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل بنیاد امام رضا (ع) درباره نحوه داوری این جشنواره بیان کرد: ما سعی کردیم از حضور داوران بین‌المللی در جشنواره استفاده کنیم، همچنین از حضور نماینده فدراسیون جهانی عکس در این جشنواره کمک بگیریم و آن‌ها را سفیر خودمان در تمام جهان قرار دادیم.

وی در پایان گفت: عکس‌هایی که در دوره‌های قبل به جشنواره ارسال شده‌اند دیگر مورد تایید نیستند حتی اگر مقامی کسب نکرده باشند؛ ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ آخرین فرصت ارسال تصویر است.