رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مشهد: قطارشهری از کم آسیب‌ترین مد‌های حمل و نقل برای مردم است  
مهدی بی باک

به گزارش شهرآرانیوز،  ایمان فرهمندی، رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مشهد در مراسم رونمایی از اتمام فرآیند تعمیر اساسی ۱۱ دستگاه واگن خط یک قطار شهری مشهد اظهار داشت: حمل و‌نقل با زندگی مردم شهز عجین شده و درگیر مسئله حمل و نقل هستیم. یک موضوعی است که پیوستگی‌ آن با همه حوزه‌های مدیریت شهری مرتبط است. 

وی اظهارداشت: همه مردم همانقدر‌ که در حوزه سیاسی و پزشکی متخصص هستند در حوزه حمل و‌نقل هم‌ نظر می‌دهند. پایه حل مسائل شناخت درست مسئله است. گام بعد‌از شناخت مسئله ارائه راه حل است. 

به گفته وی، یکی از مشکلات ما این است که وقتی مشکلی را شناسایی می‌کنیم راه حل درستی ارائه نمی‌دهیم، باید به سمت ارائه راه حل درست و اجرایی برویم. مسائلی که ماشناسایی کردیم و راه حل آن را بلدیم اما به دلیل تعارف‌های سیاسی و مسائل شخصی ورود پیدا نمی‌کنیم. 

 رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: اگر مسئله رابطه مهندسی با علوم انسانی را حل نکنیم نمی‌توانیم کار مهندسی خود را به خوبی انجام دهیم. حمل و نقل همگانی برای همه مردم است و همه را پوشش می‌دهد. باید ظرفیتی ایجاد شود که تک تک مردم از آن استفاده کنند و عموم مردم اهمیت دارند.

فرهمندی ادامه داد: رویکرد حمل و‌نقل همگان به ما نشان می‌دهد که باید به فکر این باشیم که آیا از سیستم قطارشهری ما همه مردم می‌توانند از آن استفاده کنند. مدیران و مهندسان لازم است در طراحی اقدامات خانواده خود را در نظر بگیریم. آیا می‌توانند به راحتی از این سیستم‌ها استفاده کنند؟ اگر بتوانیم پاسخ مثبت به همین سوالات بدهیم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم. 

به گفته وی، باید به مردم آرامش و اطمینان بدهیم اگر این سیستم چنین حسی را به مردم بدهد موفق خواهد بود و مردم به آن سیستم پول هم ‌دهند.در مدیریت شهری‌ به کمک دانشگاهیان نیازمندیم. ما در مدیریت شهری می‌توانیم‌ مسئله ایجاد کنیم اما برای حل آن دانشجویان باید به ما کمک کنند.