وزیر نیرو خبر داد: طراحی ۱۴۰ اقدام برای کاهش محدودیت‌های برقی در تابستان ۱۴۰۲

به گزارش شهرآرانیوز، علی‌اکبر محرابیان در مورد جلسه مشترک با اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه‌ای که با نمایندگان کمیسیون انرژی داشتیم، موضوع مهم عضویت ایران در اتحادیه جهانی انرژی خورشیدی بررسی و در ادامه به برخی پرسش‌های نمایندگان پاسخ داده شد.

وزیر نیرو پیرامون فرایند عضویت ایران در اتحادیه جهانی انرژی‌های خورشیدی افزود: لایحه عضویت ایران در این اتحادیه مهم جهانی به اطلاع اعضای کمیسیون انرژی رسید و آن‌ها با اکثریت آراء با این لایحه موافقت کردند.

محرابیان در همین باره ادامه داد: امیدوارم هر چه سریعتر این لایحه به صحن علنی برود و با رأی قاطع نمایندگان، ایران به اتحادیه جهانی انرژی خورشیدی به عنوان یکی از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر، بپیوندد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود و پیرامون پاسخ به سئوالات اعضای کمیسیون نیز گفت: نمایندگان درباره مسائلی از جمله طرح‌های توسعه، طرح‌های شبکه، مدیریت مصرف انرژی و نحوه توزیع اعتبارات پرسش‌هایی داشتند که به آن‌ها پاسخ داده شد و همچنین مقرر شد در جلسات تخصصی دیگر به تفصیل در رابطه با این موضوعات بحث، بررسی و تبادل نظر صورت بگیرد.

وزیر نیرو در ادامه با اشاره به کار‌های مهمی که برای مدیریت مصرف برق در تابستان سال جاری اجرا شد، اضافه کرد: کار سنگینی برای مدیریت مصرف برق در تابستان سال جاری انجام شد و کار سنگین‌تری برای مدیریت مصرف در تابستان سال آینده پیش رو است که بر همین اساس وزارت نیرو تلاش کرده است با طراحی و تنظیم ۱۴۰ اقدام مهم در حوزه‌هایی مانند طرح‌های توسعه نیروگاهی، توسعه شبکه و پست، رفع محدودیت‌های نیروگاهی، تأمین آب و سوخت کافی برای نیروگاه‌ها، ارتقای توان نیروگاه‌ها و تعمیرات نیروگاهی، محدودیت‌های برقی در سال ۱۴۰۲ را به حداقل برساند.