وزش باد شدید در خراسان رضوی | کیفیت هوای مشهد همچنان آلوده است (٢ اسفندماه ١۴٠١)
بیتا سخایی

زهرا آهنگر زاده در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: در ٢۴ ساعت گذشته شهرستان قوچان دمای هوای منفی ٢درجه و سرخس با دمای هوای ٢٢ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهر‌های خراسان رضوی بوده‌اند. بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان‌های بردسکن و تایباد ۴٧ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت دمای هوای مشهد بین یک درجه و ١۶ درجه در نوسان بوده است، گفت: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات ١٨ درجه و در سردترین ساعات به ٣ درجه می‌رسد. 

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: امروز در بیشتر مناطق استان وزش باد شدید خواهد بود که با احتمال خیزش گردوخاک و بروز خسارت همراه خواهد بود.

 وی ادامه داد: همچنین تا روز پنج شنبه روند افزایش دما را ادامه خواهد داشت و طی این مدت برای شهر‌های صنعتی و پرجمعیت استان به ویژه مشهد مشهد افزایش آلاینده‌های جوی را پیش‌بینی می‌کنیم. همچنین برای امشب احتمال بارش‌های پراکنده در شمال غرب و ارتفاعات این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به گزارش مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد شاخص کیفیت هوای مشهد در ٢۴ ساعت گذشته با شاخص عدد ١٠۴ گزارش شده است، اما کیفیت کنونی هوای مشهد با شاخص ١١۶ در شرایط ناسالم قرار دارد.