پاسخ سلاجقه به حواشی تصاویر توله‌یوز‌ها در پشت‌بام ساختمان: انسان هم برای استفاده از نور خورشید به پشت‌بام می‌رود+ فیلم

به گزارش شهرآرانیوز، علی سلاجقه در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت درباره پیشنهادات کاهش آلودگی محیط‌زیست اظهار داشت: در این ارتباط بودجه به سازمان محیط‌زیست داده نمی‌شود. ما خواستار ۲۰ درصد عوارض آلایندگی در امسال شدیم و خوشبختانه دولت مصوب کرد و در لایحه دولت هم آمد و حتی کمیسیون تخصصی مجلس به ۳۵ درصد ارتقا داد، اما متاسفانه در کمیسیون تلفیق رد شد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه این دیدگاه وجود دارد که شاید از قبل بوده و ما آن را حذف می‌کنیم دولت به آلودگی به عنوان یک درآمد نگاه نمی‌کند و مطمئن باشید که سعی می‌کنیم در صحن با همت نمایندگان مجلس برگردد. محیط‌زیست برنامه جامعی در قالب یک جدول که تمامی دستگاه‌هایی که در بحث آلایندگی و آلوده‌کردن جو و اعضا مشارکت دارند را می‌گیرد که مبنای آن هم مبنای عملیاتی سال ۱۴۰۲ خواهد بود و مبنای ارزیابی هم همین جدولی است که دریافت می‌شود.

{$sepehr_media_686422_400_300}

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست درباره وضعیت توله‌یوز‌ها عنوان کرد: وضعیت توله یوز‌های توران بسیار مناسب است و در وضعیت عالی قرار دارند.

سلاجقه تصریح کرد: متاسفانه در فضای مجازی بحثی درباره نورگیری و استفاده از نور خورشید درباره توله‌یوز‌ها مطرح شده بود حتی انسان به پشت بام می‌رود و نور خورشید را به عنوان بهترین نورگیری انتخاب می‌کند و این وضعیت برای توله‌یوز‌ها هم اتفاق افتاد و آن‌ها در وضعیت بسیار خوبی هستند. خوشبختانه هفتمین ماده یوز هم در آن منطقه دیده و رصد شد و در وضعیت بسیار مناسبی است.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست درباره میزبانی ایران برای نشست کشور‌های همسایه در موضوع گرد و غبار گفت: ایران به عنوان میزبان نشست بین‌المللی گرد و غبار در قطعنامه سازمان ملل متحد انتخاب شد. با توجه به تجربه موفقی که در نشست کشور‌های همسایه پانزده‌گانه داشت، این اتفاق افتاد و بر همین اساس در مرداد ۱۴۰۲ این نشست برگزار خواهد شد. تجارب ارزنده‌ای که وجود دارد و ظرفیت‌های بین‌المللی که در قالب شکل گرفتن سازمان منطقه‌ای محیط زیست اتفاق افتاده، مبنای کار است.