از دستمزد کارگران (۱۴۰۲) چه خبر؟

به گزارش شهرآرانیوز، علی حسین رعیتی‌فرد امروز، سوم اسفند ماه، در حاشیه برنامه همایش و تحکیم وحدت رویه در حوزه روابط کار در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد: این همایش امروز با هدف ایجاد وحدت رویه میان مدیران روابط کار، رسیدگی به دعوای کارگران، صیانت از نیروی کار، بازرسی، ایمنی کار و... برگزار شده است.
وی در زمینه حقوق کارگران برای سال ۱۴۰۲ افزود: در شورای عالی کار بحث حقوق و دستمزد کارگران طبق روال معمول انجام می‌شود و اصل بر سه جانبه گرایی است و وزارتخانه تصمیم گیرنده نیست. طبق تقویم زمان بندی، جلسات با اعضای شواری عالی کار برقرار شده و در حال حاضر در حال انجام بحث‌های کارشناسی هستیم که بتوانیم به جمع‌بندی برسیم.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین درباره رفع مشکل بنگاه‌های اقتصادی برای حفظ اشتغال بیان کرد: در حوزه روابط کار حمایت از مشاغل صورت می‌گیرد. طی یک سال و نیم گذشته گذشته حدود ۲۲ درصد مشکلات بنگاه‌های اقتصادی کاهش یافته و تعداد بنگاه‌های مشکلدار در کشور به ۸۷۰ عدد رسیده است. کارفرمایان با وجود مشکلات در کشور همچنان تلاش کرده‌اند تا چرخ صنعت را بچرخانند. تقریبا تا شهریور ماه سال جاری به بیمه شدگان اجباری نزدیک ۵۰۰ هزار نفر اضافه شده است.