دلایل گرانی گوشت در بازار چیست؟

مجیدجعفری روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز، اظهارداشت: به هیچ وجه در استان در زمینه تولید مشکلی نداریم و زیرساخت‌ها و موجودی دام استان کافی است ضمن اینکه خراسان رضوی استان اول تولیدکننده دام زنده و گوشت قرمز می‌باشد.

وی در خصوص دلایل افزایش اخیر قیمت گوشت ادامه داد: چند دلیل در این زمینه موثراست که مهمترین علت این است که هم اکنون فصل طبیعی کاهش تولید گوشت است و بره پروار آماده کشتار در دامداری‌ها بسیار کم شده، زیرا بیشترین میزان کشتار در شهیریور ماه انجام شده بنابراین هم اکنون عرضه گوشت در بازار به دلیل طبیعی کم شده است.

این مسئول ادامه داد: علاوه بر این بارندگی‌های اخیر و روند افزایشی قیمت دام موجب شد برخی دامداران تشویق به نگهداری دام شوند که وزن بالای دام آماده کشتار نشان از نگهداشتن بیشتر از گذشته دام زنده دارد.

جعفری افزود: نکته و علت دیگر این است که دلالان نیز اقدام به خرید و نگهداشتن دام زنده کرده‌اند و طبق اطلاعات رسیده این امر نیز موجب کاهش عرضه و موجب افزایش قیمت شده است.

وی گفت: به همین دلیل طی هفته اخیر اقدام به اجرای طرح ممانعت از خروج دام کردیم که این امر تاکنون موجب کاهش ۱۰ هزار تومان در قیمت هرکیلوگرم دام زنده شده است.