نصب المان‌های بهاری در مشهد

به گزارش شهرآرانیو، حسین مختاری، با بیان این خبر اظهار کرد: المان‌های بهار از اواخر بهمن ماه به تدریج در نقاط مختلف شهر جانمایی و مراقبت می‌شوند تا در آستانه بهار جلوه‌ی زیبایی به شهر هدیه کنند.

وی افزود: با فرارسیدن بهار و نصب المان‌های نوروزی در مکا‌ن‌های مختلف، شهر سیمای دیگری به خود میگیرد و المان‌های نوروزی یکی از زیباترین و محبوب‌ترین انواع عناصر شهری هستند که در ایام عید در نقاط مختلف شهر دیده می‌شوند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد بیان کرد: تاکنون بیش از ۲۰۰ المان جانمایی و نصب شده است و سایر المان‌ها طی هفته‌های آتی و به تدریج به شهر افزوده خواهد شد.

مختاری از جانمایی آرک گل در پنج معبر این شهر همزمان با نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و بیان کرد: این آرک‌ها در بولوار ملک آباد، خیابان کوهسنگی، بوستان خطی خیام، حاشیه بولوار ارشاد و بوستان خطی شهید منتظری جانمایی خواهد شد.

وی با بیان این که آرک‌های گل جلوه‌های زیبایی در معابر شهری برای شهروندان ایجاد خواهد کرد، اضافه کرد: در بوستان خطی شهید منتظری چهار آرک گل، در بوستان خطی خیام سه عدد، در خیابان کوهسنگی چهار عدد، در بولوار ملک آباد سه عدد و در حاشیه بولوار ارشاد یک آرک گل پیوسته قرار خواهد گرفت.

مختاری با اشاره به این که آرک‌های گل در اندازه‌های مختلف، با انواع گل‌ها و شکل‌های متنوع امروزه در اکثر کشور‌های جهان یک تزئین رایج و زیبا محسوب می‌شوند، گفت: در ساخت آرک‌های گل باید عرض معبر مناسب و ترجیحاً دوطرف آرک باغچه باشد تا گیاهان وگل‌های رونده فضای مناسب بیشتری برای رشد داشته باشند. آرک‌ها در گذشت زمان و با شکل گیری هر چه بهترگیاهان رونده جلوه زیباتری پیدا می‌کنند.