دمای هوای امروز ظهر مشهد به ١۶ درجه می‌رسد | بارش باران در برخی مناطق استان ادامه دارد (٧ اسفندماه ١۴٠١)
بیتا سخایی

 زهرا عنایتی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز  اظهار کرد: در ٢۴ ساعت گذشته شهرستان قوچان دمای هوای ۵ منفی درجه و مه ولات با دمای هوای ١۶ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهر‌های خراسان رضوی بوده‌اند. بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان‌های قوچان و سبزوار با ۵۴ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت دمای هوای مشهد بین صفر درجه و ٢ درجه در نوسان بوده است، گفت: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات با ١۴ درجه افزایش به ١۶ درجه و در سردترین ساعات به ٣ درجه می‌رسد. 
از شهرستان‌های مشهد، تربت‌حیدریه و فریمان گزارش بارندگی داشته‌ایم که بیشترین میزان بارش از مشهد با ٣ میلیمتر ثبت شده شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: امروز تا اواخر وقت روز سه‌شنبه با توجه به ناپایداری‌های ضعیف جوی گاهی شاهد افزایش باد، افزایش ابرناکی و بارش‌های رگباری با احتمال رعدو برق خواهیم بود که این بارش‌ها در برخی مناطق همچون ارتفاعات بینالود، مرکزی و بخش‌هایی از غرب و جنوب استان بیشتر است.

گفتنی است؛ در چند روز آینده تغییرات دمایی محسوسی نخواهیم داشت.

با توجه به گزارش مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد شاخص کیفیت هوای مشهد در ٢۴ ساعت گذشته با شاخص عدد ٨١ گزارش شده است، اما کیفیت کنونی هوای مشهد با شاخص ٩٣ در شرایط قابل قبول قرار دارد.