ظرفیت‌های روایت نگاری در رسانه های محلی
مریم امیری

به گزارش شهرآرانیوز، «جمال یزدانی» در کارگاه پژوهشگر سیاستگذاری فرهنگی با موضوع «راهبرد رسانه محلی» گفت: روایت نگاری در رسانه محلی براساس هر کدام از جزئیات ظرفیت های محله متفاوت می‌شود. 

به گفته این مدرس در روایت نگاری محلی، اولین حرکت مشخص کردن محدوده روایت نگاری است که پس از آن حرکت آغاز می شود. یک روایت خوب بر اساس خوب دیدن و خوب شنیدن به وجود می آید. 

یزدانی تاکید کرد: توجه به هر آنچه در ابتدا بی اهمیت جلوه می کند نیز مهم است. رسانه محلی می تواند از این مولفه برای روایت نگاری مناسب خود استفاده کند. کنار گذاشتن نگاه های تک بعدی باید در روایت نگاری رسانه محلی مورد توجه قرار بگیرد. ضمن این که توجه به نظریات محلی می تواند به رسانه در شرایط مختلف کمک کند. 

وی افزود: ۳ مولفه آحاد مردم (اطلاع و انگیزه بخشی)، حاکمیت (سیاست گذاری) و گروه ها (تسهیل گری) ابعاد کار رسانه محلی است. روایت نگاری در رسانه محلی نیز بر اساس هر کدام از جزئیات ظرفیت های محله متفاوت می شود. 

یزدانی افزود: از سوی دیگر، هویت و فرهنگ نیز از ظرفیت های مهم محلات است که به رسانه محلی این امکان را می دهد تا روایت نگاری خاصی داشته باشد.