شهر بدون حضور پاکبانان قابل تصور نیست

به گزارش شهرآرانیوز، جواد اصغری، در مراسم اختتامیه دوره‌های اموزشی تخصصی پاکبانان اظهار کرد: شهر بدون حضور شما قابل تصور نیست و همه ما از کودکی شنیده‌ایم که پاکیزگی نشانه ایمان است و همه شما پیام اور این پاکیزگی هستید لذا خداقوت میگوییم خدمت شما مخصوصا در این این روز‌ها که مشغول شهرتکانی هستید و خدمات شما دوبرابر و شبانه روزی شده است.

وی افزود: از شهروندان درخواست دارم مراقب این همکاران خوب من باشند، اگر زباله‌ای در شهر ریخته شود منجر به خم شدن قامت یکی از همکاران می‌شود و همیشه شاهد خبر‌های تلخ سانحه برای همکاران هستیم هرچند شورا مصوبه‌ای برای حمایت پاکبانان گذاشته، اما خواهش دارم شهروندان مراقب خدمتگذاران خود در شهر باشند.

سرپرست شهرداری مشهد بیان کرد: سعی ما بر این است تجهیزات ایمنی را فراهم کنیم، اما نیازمند مراقبت و مواظبت شهروندان از همکاران نیز هستیم.

اصغری گفت: از همکارانی که به جهت برگزاری دوره آموزشی و توانمندسازی پاکبانان تلاش کردند تشکر می‌کنم.

۲۴ هزار و ۸۰۰ نفر ساعت آموزش تخصصی برای پاکبانان

همچنین در ادامه این مراسم سرپرست اداره کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: با همکاری اداره نوسازی در سال گذشته یک دوره اموزشی ۴ ساعته و امسال با حمایت دستگاه قضایی و ماده ۱۶ دوره چهار ساعته برگزار شد که در مجموع ۲۴ هزار و ۸۰۰ نفر ساعت دوره برگزار شده است.

داوود لطیفی ادامه داد: در حال حاضر ۶ هزار و ۲۰۰ نفر پاکبان در سطح شهر خدمات‌رسانی می‌کنند و به صورت متوسط روزانه هزار و ۷۰۰ تن زباله جمع‌آوری می‌شود.

وی افزود: ما در مشهد در زمینه خدمات شهری برند هستیم اما با این وجود نیازمند آموزش مستمر در راستای بهبود کیفیت ارائه خدمات هستیم.

سرپرست اداره کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد بیان کرد: با همکاری اداره نوسازی در سال گذشته یک دوره اموزشی ۴ ساعته و امسال با حمایت دستگاه قضایی و ماده ۱۶ دوره چهار ساعته برگزار و ۲۴ هزار و ۸۰۰ نفر دوره برگزار شده است.

لطیفی خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات امسال می‌توان به ۱۰۰ درصد افزایش دوره اموزشی، تجهیز پاکبانان به لباس مخصوص و تغییر شیفت پاکبانان در راستای بهبود کیفیت زندگی اشاره کرد.

پاکبانان باید نسبت به زباله های مخاطرآمیز هوشیار باشند

 همچنین معاون پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در این مراسم گفت: باتوجه به عدم تفکیک زباله از مبدا توسط شهروندان و مخاطرات ناشی از آن، یک بخش الزام شهروندان به تفکیک از مبدا است و بخش دیگر هوشیاری پاکبانان در مواجه با چنین پسماندهایی است.

محمد ابراهیم زاده اظهار کرد: تمیزی شهر مرهون زحمات شما است و به دلیل اینکه شما پاکنان در معرض انواع خطرات قرار دارید، برگزاری این دوره‌ها ضرورت دارد.

وی افزود: باتوجه به عدم تفکیک زباله از مبدا توسط شهروندان و مخاطرات ناشی از آن، یک بخش الزام شهروندان به تفمیک از مبدا است و بخش دیگر هوشیاری پاکبانان در مواجه با چنین پسماندهایی است.