رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: اقتصاد شهر مشهد‌، اقتصاد خدمات است
مهدی بی باک

به گزارش شهرآرانیوز، حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، در اولین نشست انتقال تجارب بازآفرینی  کلانشهرهای کشور و نشست‌ کمیته‌ بافت فرسوده شهرداری‌های کلانشهرهای ایران که امروز در تالار شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: باید این مأموریت را دنبال کنیم که در محلات پایداری اقتصادی، مسائل اجتماعی و محیطی را دنبال کنیم. 
وی افزود: این مأموریت اگر چندجانبه دنبال نشود، به آن هدف عالیه نخواهیم رسید. بیشتر افرادی که در این حوزه قدم برمی‌دارند، ما را به سمت و سویی می‌کشند که دنبال کارهای کاربردی باشیم. 
به گفته وی، هرچقدر به حاشیه شهر توجه کنیم، احتمالا باعث گسترش آن می‌شود، اما باید قبول کرد که ما خودمان خواسته‌ایم. اکثر کسانی که در شهر خدمت‌رسانی می‌کنند، در حاشیه شهر ساکن هستند. این موضوع یک فرصت هم است و به شرطی که به آن توجه کنیم. 
وی با بیان اینکه  اقتصاد شهر مشهد‌، اقتصاد خدمات است، افزود: ۵۲درصد هتل‌های ایران در مشهد است. با این حال مشهد در ایام کرونا بیشترین ضربه‌ اقتصادی را خورد.

اقدامات مشهد در حوزه بازآفرینی

رضازاده همدانی، رئیس سازمان بازآفرینی شهرداری مشهد، نیز در این نشست ابراز امیدواری کرد: در این نشست بتوانیم نسبت به موضوعات مختلف و مباحثی که قرار است در حوزه بازآفرینی در کلانشهرها اتفاق بیفتد، گفت‌وگو کنیم. 

وی افزود: آخرین اقدامات و برنامه‌ها و دستورالعمل‌ها و موضوع انتقال تجربه که در کلانشهرها اتفاق افتاده و اقداماتی که مشهد در حوزه بازآفرینی انجام‌ شده است، از اهداف این جلسه است.