رشد حدود ۵ برابری فروش کالا‌های اموال تملیکی در دولت سیزدهم

به گزارش شهرآرانیوز، عبدالمجید اجتهادی اظهار داشت: در ۱۱ ماه امسال ۹ هزار و ۹۱۱ میلیارد تومان کالا‌های سازمان اموال تملیکی به فروش رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۷۲۵ مییارد تومان بوده است ۴۷۵ رشد را نشان می‌دهد.

وی بیان داشت: کالا‌های اموال تملیکی از طریق حراج، مزایده (تهاتر دین طلب)، مذاکره و مزایده به فروش می‌رود که در این دولت تعداد برگزاری حراج‌های حضوری و الکترونیکی در راستای تعیین تکلیف کالا‌ها افزایش یافت.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه در ۱۱ ماه امسال ۲۶ هزار و ۱۵۵ میلیارد تومان کالای اموال تملیکی تعیین تکلیف شد، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۶ هزار و ۵۸۵ میلیارد تومان بوده است که رشد ۲۹۷ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین در همین مدت اعاده کالا به صاحبان آن ۱۱ هزار و ۳۹۲ میلیارد تومان صورت گرفت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که یک هزار و ۱۷۵ میلیارد تومان بود رشد ۸۶۹ درصدی را نشان می‌دهد.

اجتهادی بیان داشت: سه هزار و ۶۸۹ میلیارد تومان ارزش استرداد بود که در این عرصه نیز شاهد رشد ۲۴ درصدی هستیم.

رشد انهدام ۶۶ درصدی کالا‌های اموال تملیکی

رشد حدود ۵ برابری فروش کالا‌های اموال تملیکی در دولت سیزدهم

وی از رشد انهدام ۶۶ درصدی کالا‌های اموال تملیکی خبر داد و گفت: یک هزار و ۱۶۲ هزار تومان ارزش کالا‌های منهدم شده است.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکیخاطر نشان کرد: این کالا‌ها از طریق دستگاه‌های مربوطه از جمله دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان استاندارد نیز قابل استفاده نبوده است و با رعایت مسایل زیست‌محیطی از چرخه مصرف خارج شد.

منبع: ایرنا