معاون وزیر نیرو: سال آبی بسیار سختی پیش‌رو داریم
مهدی بی باک

به گزارش شهرآرانیوز؛ یزدان رضایی، معاون وزیر نیرو، در مراسم «مشهد شهر دوستدار آب» گفت: در این جلسه نگرانی‌هایی در موضوع تأمین آب کشور مطرح شد. ما در وزارت نیرو برنامه‌های مفصلی در این باره داریم.

او در ادامه گفت: محور‌ اول اصلاح حکمرانی آب است که در شورای آب تصویب شده است. توسعه استفاده از منابع آب‌های نامتعارف و فضای سبز ‌به‌منظور جداسازی آب شیرین نیز اتفاق افتاده است.

رضایی ادامه داد: محور دوم توسعه زیرساخت‌های بخش آب و آب‌وفاضلاب است. در دولت متعهد شدیم که ۴۵ سد بزرگ را احداث و آب‌گیری کنیم. همچنین ۳۲ تسویه‌خانه بزرگ آب نیز به بهره‌برداری خواهد رسید و ۴۹ تسویه‌خانه فاضلاب نیز ساخته خواهد شد.

این مقام وزارت نیرو تأکید کرد که ۱۷ هزار روستا در سراسر کشور از آب شرب و ۹۰درصد جمعیت روستایی در پایان دولت سیزدهم از نعمت آب آشامیدنی برخوردار خواهند شد.

رضایی تصریح کرد: در شهرها مانند مشهد برنامه‌های گسترده‌ای مثل خرید یا اجاره چاه‌های دستگاه‌های اجرایی و پایش مستمر آب شرب در دستورکار خواهد بود. سال بسیار سختی پیش‌رو داریم.

معاون وزیر نیرو خاطرنشان کرد: راه‌اندازی بازارهای محلی آب و پساب در دستورکار قرار دارد. همچنین محور اصلی فعالیت‌ها فرهنگی و آموزشی است. در زمینه فرهنگی با مشارکت مردم برای اصلاح شیوه مصرف اقدام خواهیم کرد.