رقابت بیش از ۴۵ هزار داوطلب آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری ۱۴۰۲ در خراسان رضوی
علی صمدی جوان

دکتر مجید سالاری با اعلام این خبر به شهرآرانیوز ادامه داد: آزمون دکتری تخصصی نیمه متمرکز ورودی سال ۱۴۰۲ در نوبت صبح پنجشنبه ۱۱ اسفند سال جاری برگزار و ۱۰ هزار و ۷۶۱ داوطلب در ۷ حوزه امتحانی سراسر استان به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد: در حوزه امتحانی مشهد و در دانشگاه‌های فردوسی و خیام، ۸ هزار و ۴۰۷ داوطلب که ۷۸ درصد تمامی داوطلبان استان را تشکیل می‌دادند به رقابت پرداختند تا تکلیف کرسی‌های مقطع دکتری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در سال آتی مشخص شود.

برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در ۱۰ حوزه امتحانی

رئیس اداره آموزش و نماینده وزارت علوم در استان خراسان رضوی در ادامه با اشاره به آزمون کارشناسی ارشد نیز گفت: آزمون کارشناسی ارشد نیز امروز بعد از ظهر و فردا در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود و داوطلبان در ۱۰ حوزه امتحانی به رقابت خواهند پرداخت.

سالاری ادامه داد: در کنکور امسال ۳۴ هزار و ۸۵۸ داوطلب در سراسر استان شرکت خواهند کرد و سهم مشهد در این آزمون ۲۴ هزار و ۹۱ نفر می‌باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد در مورد آمار شرکت کنندگان به تفکیک جنسیت اظهار کرد: در کنکور دکتری، ۴۷ درصد داوطلبان خانم و ۵۳ درصد نیز آقا هستند. همین ارقام در کنکور کارشناسی ارشد برعکس است و خانم‌ها ۵۷ درصد و آقایان ۴۳ درصد از شرکت کنندگان را تشکیل می‌دهند.