همایش ملی «برای آینده» در مشهد برگزار شد | نقش جوانان انقلابی در نظم جدید جهانی
رضا میرزاده

به گزارش شهرآرانیوز، در آستانه فرارسیدن ولادت علی اکبر (ع) و روز جوان، همایش ملی «برای آینده» با محوریت «نقش جوانان گام دوم انقلاب در نظم جدید جهانی، الزامات و اقتضائات فرهنگی، اقتصادی و تمدنی» عصر امروز، ۱۱ اسفند، در مجتمع درمانی آموزشی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد.  

«سعید اصغریان» قائم مقام جمعیت جوانان انقلابی مشهد و دبیر این همایش به شهرآرانیوز گفت: این همایش، نخستین همایش علمی و آموزشی جمعیت جوانان انقلابی مشهد است است و با محوریت تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر جایگاه و نقش جوانان ایران در نظم جدید جهانی شکل گرفته است.  

وی خاطرنشان کرد: همچنین در بخش‌های مختلف این همایش به الزامات اقتصادی، فرهنگی و تمدنی این موضوع اشاره خواهد شد.

اصغریان خاطرنشان کرد: این جلسات ادامه خواهد داشت و همچنین، خروجی جلسات به شکل جزوه و کلیپ‌های تصویری در اختیار علاقمندان به موضوع قرار خواهد گرفت.  

در این همایش «روح الله ایزدخواه» نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با موضوع «الزامات و اقتضائات اقتصادی ایران در نظم جدید جهانی»، حجت‌الاسلام «نصرالله پژمانفر» رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با موضوع «جایگاه ایران در نظم جدید جهانی و نقش جوانان انقلابی گام دوم انقلاب در آن»، حجت‌الاسلام «مجتبی مصباح یزدی» عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با موضوع «الزامات و اقتضائات تمدنی ایران اسلامی در نظم جدید جهانی» و «امیرحسین بانکی پور فرد» نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با موضوع «الزامات و اقتضائات فرهنگی- اجتماعی ایران در نظم جدید جهانی» به ایراد سخنرانی پرداختند و در پایان نیز پاسخگوی پرسش‌های شرکت کنندگان در همایش بودند.  

 این همایش با همت سازمان جوانان هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، جامعه اسلامی دانشجویان، سازمان تبلیغات اسلامی، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، سازمان بسیج علمی پژوهش و فناوری، حوزه علمیه خراسان و موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد و در پایان همایش نیز گواهی شرکت در همایش از سوی سازمان تبلیغات اسلامی به شرکت کنندگان ارائه شد.

در برابر انتظارات جوانان، صادقانه و شفاف ورود پیدا کنیم

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی نیز که در این همایش حضور داشت در حاشیه این رویداد به خبرنگار شهرآرانیوز گفت: بالاترین سرمایه ای که امروز در کشور داریم، نیروی انسانی جوان است که نسبت به آنها وظیفه داریم و اگر به عنوان یک فرصت مهم به این سرمایه توجه نکنیم، با چالش مواجه می شویم. باید بپذیریم که این جوانان انتظاراتی دارند که باید در برابر آن صادقانه، شفاف و بدون حاشیه ورود پیدا کنیم.

وی افزود: مردم، مسئولان بدون پاسخ و غیرشفاف و دارای مواضع دوپهلو را نمی پسندند.

حجت الاسلام پژمانفر خاطرنشان کرد: باید میانبرهایی در مسائل کشور داشته باشیم. از ظرفیت های تعاونی ها استفاده کنیم و در کنار آن، کمک کنیم بخش خصوصی نیز توانمند شود و به سمت تولید حرکت کند. باید از ابتکارات به گونه ای که شایسته آن است حمایت کنیم و در اعتبارات نیز تلاش کرده ایم از مجموعه های دانش بنیان حمایت بیشتری داشته باشیم.