سرپرست شهرداری مشهد: ایستگاه‌های استقبال از زائر در ورودی‌های شهر مشهد راه‌اندازی شده است
مهدی بی باک

به گزارش شهرآرانیوز، جواد اصغری در مانور خدمت قرارگاه ‌عملیاتی خدمات سفر در مشهد که امروز شنبه هم‌زمان با ۱۳ اسفندماه برگزار شد، اظهار کرد: ۱۵ میلیون بوته گل در شهر نیز در حال کاشت است و بیش از ۱۵۰۰ فلاورباکس در شهر مستقر شده است. 

وی با بیان اینکه ۴۰درصد المان‌های گل نیز در حاشیه شهر مشهد مستقر خواهد شد، اظهار کرد: حدود ۴۱۵۰ چشمه سرویس بهداشتی در شهر فعال است که ۱۳۰۰ چشمه آن در مرکز شهر جانمایی شده و ۵۰ سرویس بهداشتی سیار فعال و ۲۲ دوش سیار نیز راه‌اندازی و در اطراف حرم رضوی ایجاد شده است. 

سرپرست شهرداری مشهد با بیان اینکه در ورودی‌های شهر‌ ایستگاه‌های استقبال از زائر ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: ۱۲ جایگاه عرضه مستقیم کالا در مشهد فعال شده و ۱۲ مجموعه ایست‌کار در اختیار سازمان صمت قرار گرفته و ۵ مجتمع خودرویی با ۲۰درصد ظرفیت فعال است. 
به گفته وی، جشنواره‌ها و رویداد‌هایی برای زائران و مجاوران راه‌اندازی شده است. جشنواره سوغات نیز در اطراف حرم برگزار می‌شود. ۹ زمین برای استقرار نانوایی سیار در نظر گرفته شده و در اختیار قرار گرفته است. 

در زمینه اسکان اضطراری و موقت زائران برای ۳۵ هزار نفر جانمایی و پیش‌بینی‌هایی را انجام دادیم. در حوزه اطلاع‌رسانی نیز ۱۸ ایستگاه راهنمای زائر به‌صورت ثابت داریم و ۳۸ اکیپ سیار نیز پیش‌بینی شده است. تا ۱۰ کیلومتر خارج از شهر مشهد نیز در دستورکار پاک‌سازی و نظافت قرار گرفته است.