تأمین و بهره‌برداری از ۱۳۳۶ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی خراسان رضوی
علی صمدی جوان

حمیده محدث با اعلام این خبر به خبرنگار شهرآرانیوز گفت: با بررسی پرونده‌های مددجویان و متناسب با شرایط آنان، تعداد ۸۸۶ واحد مسکونی در سال جاری به معلولان و مددجویان عادی واگذار شده است.

وی ادامه داد: در قسمت خانوار‌های دارای حداقل ۲ عضو معلول، تعداد ۲۵۰ واحد مسکونی واگذار شده است که مبلغ کمک بلاعوض در این طرح در بخش شهری، ۲۰۰ میلیون تومان و در خانه‌های روستایی نیز ۱۵۰ میلیون تومان برای هر خانوار است.

محدث متذکر شد: برخی واحد‌های واگذارشده به مددجویان در قالب مددجویان ایتام بوده است که ۱۰۸ واحد در تعهدات سازمان تعریف شده و تا بهمن سال جاری تعداد ۷۲ واحد از آن واگذار شده است. این واحد‌ها نیز با کمک بلاعوض ۱۲۵ میلیون تومانی به متقاضیان داده شده است.

معاون مشارکت‌ها، مسکن و اشتغال اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا نیز در کنار بهزیستی برای بهره‌برداری هرچه بیشتر مددجویان از تأمین مسکن ورود کرده است و در سال جاری تاکنون تعداد ۵۷ واحد توسط این قرارگاه ساخته و به معلولان سرپرست دارای ‌معلولیت شدید و زنان سرپرست خانوار تحویل داده شده است.

محدث یادآور شد: اعتبار ابلاغی سازمان بهزیستی کشور در امر مسکن در سال جاری ۸۳ میلیارد تومان بوده است و یک میلیارد تومان نیز برای وام‌های تعمیر منزل و ودیعه مسکن پیش‌بینی شده بوده است.

مشارکت بهزیستی شهرستان مشهد در تأمین مسکن ۳۳۴ خانواده از مددجویان تحت پوشش

مدیر بهزیستی شهرستان مشهد در این ارتباط گفت: با توجه به افزایش اجاره‌بها و سرگردانی مددجویان برای تأمین مسکن، با انعقاد تفاهم‌نامه با بانک‌های عامل، ۸۲ فقره وام به مبلغ ۵۰ تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به ۸۵ تا ۹۰درصد این عزیزان ارائه شد و بقیه در مرحله تشکیل پرونده برای دریافت وام هستند.

جواد بهنام ادامه داد: بر اساس تفاهم‌نامه چند‌جانبه بین بهزیستی، دفتر مقام معظم رهبری و آستان قدس امسال ۳۵ خانواده از مددجویان سادات بهزیستی مشهد معرفی شدند که ۱۴ خانواده دو معلول، ۳ خانواده از زنان سرپرست خانوار و حوزه اجتماعی و ‌بقیه خانواده‌های تک معلول بودند.

وی افزود: کمک‌هزینه اجاره برای ۴۰ خانواده از مددجویان، جمعا به مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان در سال جاری داده شده است و مستندات ۲۹۰ خانوار دیگر نیز آماده است که در صورت تخصیص اعتبار تا پایان سال، کمک‌هزینه اجاره منزل به آن‌ها اعطا خواهد شد.