سرپرست شهرداری مشهد: به فضای سبز و توسعه آن به عنوان کالای لوکس نگاه نکنیم+ فیلم
بیتا سخایی

به گزارش شهرآرانیوز، جواد اصغری در مراسم روز درختکاری در مشهد اظهار کرد: ما هرساله جشن درختکاری را در روز و هفته درختکاری برگزار می‌کنیم. امسال نیز مراسم روز درختکاری را در منطقه ١٢ پیش بینی کردیم که با حضور و استقبال مردم همراه شد.

وی افزود: در آموزه‌های دینی ما به کاشت درخت تاکید شده است و همچنین به جهت وجود آلاینده‌های که در شهر‌ها وجود دارد این امر ضرورت دارد. به فضای سبز و توسعه آن به عنوان کالای لوکس نگاه نمی‌کنیم بلکه امر ضروری است.

سرپرست شهرداری مشهد ادامه داد: در مشهد پارک‌هایی تفریحی و تعاملی احداث شده است، اما ایجاد پهنه‌های فضای سبز و استفاده از گونه‌های گیاهی و توسعه آن در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.به دلیل مسائل و مشکلات زیست محیطی از همه شهروندان تقاضا دارم ضمن اینکه به این امر خیر اهتمام می‌ورزند در حفظ و نگهداری فضای سبز نیز کوشا باشند.

وی با اشاره به حضور کودکان و نوجوانان در این مراسم ادامه داد: آموزش‌هایی که در این زمینه به آن‌ها ارائه می‌شود اقدام خوب و شایسته است و امید داریم این فرهنگ سازی ادامه داشته باشد. شهرداری نیز در بحث توسعه فضای‌های سبز به صورت فضا‌های تعاملی و پارک‌ها و چه در حوزه زیر ساختی برای بهبود اکولوژی شهری و زیست محیطی را در دستور کار خود قرار داده است.

{$sepehr_media_695517_400_300}