پایان حفاری خط ۳ مترو مشهد | تا سال ۱۴۰۴ کل تونل‌های خط ۴ قطارشهری مشهد به پایان می‌رسد + ویدئو
مهدی بی باک

به گزارش شهرآرانیوز، سیدخلیل منبتی، معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد، امروز سه‌شنبه هم‌زمان با نیمه شعبان و در مراسم پایان حفاری مسیر شرقی خط ۳ قطارشهری مشهد گفت: در چهار خط مترو مبلغ ۶هزار میلیارد تومان فقط برای حفاری‌ها هزینه شده است که در همین راستا خط یک و دو نزدیک به ۳۸ کیلومتر حفاری شده است که در خط یک ۷۰۰میلیارد تومان هزینه شده است. 
به گفته وی، کل خطوط قطارشهری مشهد ۸۴ کیلومتر است و اولین دوره‌ای است که بیش از هزار میلیارد تومان در سال اول هزینه کرده‌ایم.

{$sepehr_media_697110_400_300}

تونل خط سه ۳۰ کیلومتر است و امروز عملیات آن در شهرک ابوذر به پایان می‌رسد

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد نیز در این مراسم گفت: تا سال ۱۴۰۴ کل تونل‌های ۴ خط قطارشهری مشهد به پایان می‌رسد و در صورت تأمین اعتبار، ایستگاه‌ها ساخته خواهد شد.

کیانوش کیامرز، با بیان اینکه موضوعات مصوبه سفر و اقداماتی که با حضور رئیس‌جمهور داشته‌ایم، توسط استاندار و معاون عمرانی وی در حال پیگیری است، افزود: ادعا می‌کنیم در قسمت سازه‌ای صددرصد بومی شده‌ایم. طراحی‌ها کاملا بومی است، در قسمت تجهیزات نیز ۷۰درصد آن را در داخل تولید می‌شود.
وی ادامه داد: تونل خط سه ۳۰ کیلومتر است و امروز عملیات آن در شهرک ابوذر به پایان می‌رسد. ۱۴ کیلومتر حفاری با ۲۴۰۰ میلیارد تومان نیز هزینه شده است. 
به گفته وی، ۶ کیلومتر از خط میانی پایانه امام رضا(ع) به سمت حرم تا سال۱۴۰۳ راه‌اندازی‌ خواهد شد و این پروژه ۵هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که ۳هزار میلیارد آن توسط شهرداری تأمین می‌شود و ۳هزار میلیارد دیگر باید توسط پروژه‌های ملی تأمین شود.