برگزاری برنامه «روز خدمت» در عرصه میدان شهدای مشهد
رضا میرزاده

به گزارش شهرآرانیوز، همزمان با ۱۸ اسفندماه سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و در سی امین سالروز تشکیل این نهاد، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی، برنامه‌ای با عنوان «روز خدمت» را در مشهد و سایر شهرستان‌های استان تدارک دیده است که در آن، تعدادی از کانون‌های فرهنگی و هنری منتخب زیرمجموعه این نهاد، فعالیت‌ها و خدمات خود را به مخاطبان ارائه می‌کنند.

{$sepehr_media_698304_400_300}

این برنامه در مشهد، در عرصه میدان شهدا برگزار شد و در قالب آن، تعدادی از کانون‌های منتخب فرهنگی و هنری، خدمات و محصولات خود را در عرصه عمومی معرفی کردند.

حجت الاسلام «حسن افکار» مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی  در گفتگو با شهرآرانیوز گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سال ۱۳۷۱ با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و به منظور جذب، تربیت و شبکه سازی ظرفیت‌های هنری و فرهنگی در فضای مساجد شکل گرفته است. در حال حاضر نیز بیش از ۲۶ هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در کشور فعال است.

فعالیت هزار و ۸۵۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان خراسان رضوی

وی خاطرنشان کرد: در مساجد استان خراسان رضوی، هزار و ۸۵۰ کانون فرهنگی و هنری فعال است که از جمع آنها، هزار و ۷۰ کانون در عرصه روستا‌ها فعالیت می‌کنند و از این نظر، استان خراسان رضوی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

حجت الاسلام افکار افزود: در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، هزار و ۲۰۰ کتابخانه، بیش از ۶۰۰ گروه سرود و بیش از ۲۵۰ گروه نمایشی وجود دارد و در سایر عرصه‌های فرهنگی و هنری نیز فعالیت‌هایی در این کانون‌ها صورت می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: در برنامه امروز در عرصه میدان شهدای مشهد، بیش از ۲۰ کانون فعال حضور دارند که ظرفیت‌های مختلف خدمت رسانی خود در مساجد را به مخاطبان معرفی می‌کنند.