استقبال بحرین و اردن از توافق تهران-ریاض+ جزئیات

به گزارش شهرآرانیوز، وزارت خارجه بحرین در بیانیه‌ای از صدور بیانیه سه‌جانبه تهران-ریاض- پکن درباره احیای روابط ایران و عربستان استقبال کرد.

وزارت خارجه بحرین از تلاش‌های جمهوری چین برای میزبانی گفتگو‌های ایران و عربستان و تکمیل تلاش‌های دیپلماتیک عراق و عمان قدردانی کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری بحرین (بنا)، وزارت خارجه این کشور همچنین ابراز امیدواری کرد که توافق ریاض-تهران گامی مثبت در مسیر حل اختلافات و پایان دادن به منازعات منطقه‌ای از طریق گفتگو، روش‌های دیپلماتیک، برقراری روابط بین‌الملل بر اساس تفاهم و احترام متقابل و حسن همجواری، عدم مداخله در امور کشور‌های دیگر و پایبندی به منشور سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی و قوانین و معاهدات بین‌المللی باشد.

وزارت خارجه اردن نیز در بیانیه‌ای از حصول توافق بین ریاض و تهران استقبال و از تلاش‌های چین، عمان و عراق برای حصول این توافق قدردانی کرد.

طبق گزارش وبگاه اردنی «عمون»، وزارت خارجه اردن همچنین ابراز امیدواری کرد که این توافق به تقویت امنیت و ثبات در منطقه، حفظ حاکمیت کشور‌ها و عدم مداخله در امور داخلی این کشور‌ها و نیز حفظ منافع مشترک کمک کند.