طرح درس «مناسب‌سازی» در سر‌فصل‌های آموزشی کتب درسی
علی صمدی جوان

غلامرضا رضایی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز، با اشاره به ماده ۱۱ آیین‌نامه اجرای ماده ۳ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت مبنی بر اینکه وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش موظف‌اند موضوع مناسب‌سازی را متناسب با هر دوره تحصیلی در سرفصل‌ها و محتوای درسی لحاظ کنند، افزود: تشکیل کارگروه تولید محتوا برای تدوین و تنظیم واحد درسی با محوریت مناسب‌سازی در دویست و شصت و چهارمین جلسه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی مطرح شد.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور ادامه داد: در این جلسه مقرر شد کارگروهی متشکل از دبیران بردهای (رشته‌های) مرتبط با حضور نمایندگان سازمان بهزیستی، وزارت کشور، مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی و نمایندگان تشکل‌های فعال در حوزه افراد دارای معلولیت تشکیل شود و نسبت به تدوین و تنظیم سرفصل‌ها و محتوای درسی در زمینه مناسب‌سازی اقدام کنند.

به گفته این مقام مسئول، سند راهبردی مناسب‌سازی کشور تأکید بسیاری بر استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های تخصصی مردم‌نهاد در موضوع مناسب‌سازی دارد؛ بنابراین وجود چنین ظرفیت‌های بسیار تخصصی، دردآشنا و دل‌سوز، از مهم‌ترین ویژگی‌های تشکل‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه معلولیت است.