آیین اختتامیه نخستین رویداد تجلیل از ایده‌های خلاقانه و برتر شهرداری مشهد برگزار شد

به گزارش شهرآرانیوز، آیین اختتامیه نخستین رویداد ثروت پنهان با محوریت شناسایی دارایی‌های نوین شهر، کاهش هزینه و تجلیل از سرمایه‌های انسانی فعال در مدیریت شهری، ظهر امروز با حضور حسن موحدیان رئیس شورا، حسین حسامی رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر مشهد، محمود عیدی معاون شهردار و رئیس سازمان اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی، شهرداران مناطق و جمعی از کارکنان شهرداری مشهد برگزار شد.

انتخاب ۱۲ ایده برتر از بین ۷۰۰ ایده اصلی

محمود عیدی رئیس سازمان اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی در ابتدای این مراسم با تأکید بر ضرورت استفاده از منابع درآمدی غیرعمرانی در مدیریت شهری اظهار کرد: متأسفانه در طول سالیان متمادی که از عمر شهرداری‌ها می‌گذرد، غلبه برخی از مصوبات و سیاست‌های درآمدی در حوزه‌های ساختمانی و عوارضی باعث شده تا از سایر دارایی‌های شهر و شهرداری‌ها غفلت شود.

وی افزود: نباید از دارایی‌های شهرداری در حوزه منابع انسانی، سیاسی، تجاری و حتی در حوزه دارایی‌های اجتماعی غفلت شود. باید زمینه به نحوی آماده شود که این دارایی‌ها هم به‌عنوان سرمایه‌های راهبردی شهر وارد چرخه خلق ثروت شوند.

رئیس سازمان اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی با اشاره به مصوبات اخیر شورای اسلامی شهر در ایجاد یک نظام ارزش‌گذاری ساختارمند انگیزشی خاطرنشان کرد: همکاران ما در معاونت اقتصادی براساس مصوباتی که شورای اسلامی شهر  داشت و براساس فرایندی که تعریف شده، تصمیم گرفتند که این شیوه انگیزشی را ابتدا از خود شهرداری آغاز کنند تا با شناسایی دارایی‌های اجتماعی و انسانی به‌عنوان ثروت پنهان مدیریت شهری، این ایده در سطوح کلان‌تر هم به‌عنوان یک الگو مطرح شود.

وی ادامه داد: در جریان برگزاری این رویداد، بیش از ٧٠٠ ایده به دبیرخانه رسید که در نهایت، 100 ایده برتر انتخاب و هیئت داوری از میان این تعداد، دوازده ایده اصلی و برگزیده را معرفی کردند. البته برگزاری این رویداد ادامه خواهد داشت و در سال آینده هم مرحله دوم آن به‌صورت پویاتر و تعاملی‌تر برگزار خواهد شد.

داوری‌ها، عادلانه و عالمانه بود

مهدی یاراحمدی مدیرکل دفتر نوسازی و تحول سازمانی شهرداری مشهد هم پیش از اعلام نفرات برگزیده و در سخنان کوتاهی گفت: تمام تلاش ما این است که در حوزه مدیریت شهری به‌عنوان یک نهاد یادگیرنده، کارکنان دانشی داشته باشیم. تلاش ما در انتخاب کارکنان برتر شهرداری آن بود که ملاک داوری‌ها عالمانه و عادلانه باشد و خوشبختانه هیئت داوران بی آن‌که توجهی به حوزه فعالیتی خود داشته باشند، زمینه‌ساز بروز طراوتی شدند که اکنون در این رویداد به منصه ظهور رسیده است.

صاحبان دوازده ایده برتر در نظام ایده پردازی شهری در انتهای این همایش تجلیل شدند. «استفاده از مالیات بر ارزش‌افزوده برای افزایش درآمدهای شهری»، «ثبت برند برای کارخانه نوآوری شهرداری مشهد»، «پرداخت عوارض از طریق ارسال لینک پرداخت»، «استفاده از فضای سبز برای درآمدزایی»، «خرید واگن توسط بخش خصوصی »، «ارائه خدمات سرویس ایاب و ذهاب توسط کارکنان»، «ایجاد توکن و ارائه خدمات با استفاده از آن»، «مشهد، شهر هزار موزه و تجاری‌سازی موزه‌های شخصی»، «استفاده از ظرفیت قانونی تبصره 4 ماده 100 برای ایجاد درامدهای پایدار شهری»، «مدیریت درآمدهای شهری بر مبنای رمزارزها»، «نذر بین‌المللی فضای سبز و ایجاد درآمد پایدار با استفاده از ظرفیت بوستان‌ها» و «چرخه خلق ثروت و سند جامع مولدسازی دارایی‌ها نامشهود با استفاده از ابزارهای ترکیبی»، دوازده طرح برتر در این همایش را تشکیل دادند.

{$sepehr_media_700337_400_300}