اختصاص ۴ بیمارستان ویژه برای مصدومان تصادفات نوروزی در مشهد
علی صمدی جوان

دکتر شاپور بدیعی به خبرنگار شهرآرانیوز اعلام کرد: مسافرت با خودرو‌ شخصی، بیشترین آمار این روز‌های سفر‌های نوروزی به مشهد است و بدین منظور، بیمارستان‌ها و آمبولانس‌های مرتبط با مبادی ورودی مشهد در آماده‌باش کامل قرار دارند.

وی افزود: خدمات بیمارستانی و درمانگاهی برای نوروز ۱۴۰۲ حول محور حرم مطهر رضوی و اطراف حرم به‌عنوان لایه دوم است و ۷ بیمارستان اطراف بارگاه منور رضوی و ۱۸۶ درمانگاه خصوصی مشهد در لایه بعدی درمان قرار دارند که در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

بدیعی با اشاره به بیمارستان‌های فوریت پزشکی و امدادی ویژه تصادفات جاده‌ای و شهری منجر به مصدومیت ادامه داد: آمار‌ها حکایت از افزایش مسافرت زمینی با خودرو‌ شخصی دارد و ما نیز آمبولانس‌های اصلی و اتوبوس‌های آمبولانسی خود را در مسیر‌های جاده‌ای مستقر کرده‌ایم و برای خدمت‌رسانی درون‌شهری نیز از ظرفیت ۱۸ دستگاه موتورلانس در کنار سایر تجهیزات فوریت پزشکی‌مان بهره‌مند خواهیم شد. امکان حمل مصدوم با اورژانس هوایی نیز میسر است و بیمارستان‌های طالقانی، هاشمی‌نژاد، کامیاب و ولایت به‌عنوان ۴ مرکز درمانی مصدومیت‌های جرحی و حاد در نظر گرفته شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد متذکر شد: علاوه بر موارد مذکور، ۵۱ بیمارستان دانشگاهی در ‌استان با استعداد پزشکان متخصص، مراکز آزمایشگاهی و تصویربرداری و مراکز بستری بیماری‌های حاد و عفونی مانند کرونا نیز پیش‌بینی شده است تا مشکلی برای خدمت‌رسانی به زائران نباشد.