آغاز عملیات قطار سریع‌السیر تهران - مشهد در سال ۱۴۰۲ | ۵۰۰ دستگاه لکوموتیو و واگن به شبکه ریلی کشور پیوست

به گزارش شهرآرانیوز، مهرداد بذرپاش در مراسم ورود ۵۰۰ دستگاه لکوموتیو و واگن نو و بازسازی شده به ارزش ریالی ۲ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان به ناوگان ریلی کشور اظهار داشت: امروز با وجود مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا و فرسودگی‌های بازمانده از سال‌های گذشته، رکوردزنی ناوگان ریلی در جابجایی مسافر هم نشان‌دهنده عملکرد مثبت این حوزه و هم نشان‌دهنده تقاضای بالای مسافران در حمل‌ونقل ریلی است.

وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به ترافیک بالای سفر‌ها در ایام نوروز افزود: باید سال آینده شاهد تامین میزان قابل توجهی از ناوگان مسافری و باری چه توسط تولید داخل چه واردات باشیم.

بذرپاش با بیان اینکه سال بعد را باید سال رکورد‌های ریلی در حوزه مسافری و باری رقم بزنیم، خاطرنشان کرد: قدمت صنعت حمل‌ونقل ریلی هم این ظرفیت را دارد چرا که شبکه ریلی نیز با همکاری شرکت‌های داخلی و شرکت‌های خارجی در حال توسعه است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه همه شرکت‌های خصوصی و عمومی از طرف وزارت راه شهرسازی برای واردات ناوگان و لکوموتیو مجوز دارند، اظهار امیدواری کرد که همه بخش‌های خصوصی و دولتی کشور برای تولید، تامین و بازسازی واگن و لکوموتیو در این ناوگان در سال ۱۴۰۲، جهش معناداری داشته باشند.

بذرپاش در ادامه از راه‌اندازی و آغاز عملیات قطار سریع‌السیر تهران - مشهد از مبدا و مقصد تهران و مشهد پس از مدت‌ها خبر داد و با اشاره به ورود نسل‌های مختلف تکنولوژی در دنیا بر بروزرسانی تکنولوژی‌های حمل‌ونقل ریلی همسو با جهان تاکید کرد.