اجرای طرح "رویداد ملی ایده‌پردازی زیارت" در راستای رفع چالش‌های زائرین در ۳ شهر زیارتی ایران 
مائده مومن حقیقی

به گزارش شهرآرانیوز، سید جلیل بامشکی در گفت‌‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز در خصوص اجرای طرح رویداد ملی ایده‌پردازی زیارت با عنوان "سقاخونه" اظهار کرد: اطلاعاتی در حوزه فناوری اطلاعات و گردشگری زیارت، فرهنگ میزبانی، اسکان، سلامت و بهداشت و همچنین امنیت، مدیریت بحران و حمل و نقل در اختیار داریم که چالش‌های اصلی زائرین در مقصد زیارتی آن‌هاست.

وی افزود: با توجه به چالش‌های زائرین ۳ شهر زیارتی ایران یعنی قم، شیراز و مشهد طرحی را تحت عنوان ایده‌پردازی زیارت، ارائه کردند. افرادی که می‌توانند ایده‌های کسب‌‌وکارگونه و استارتاپی ارائه دهند در جشنواره شرکت می‌کنند. در این جشنواره شهرداری‌ها برترین و شتاب‌دهنده‌ترین ایده‌ها را جهت سرمایه‌گذاری در آن کسب‌وکار، شناسایی می‌کنند. 

معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با بیان اینکه شهرداری‌ها نقش میانجی‌گری میان صاحبان ایده و سرمایه‌گذاران را ایفا می‌کنند، گفت: رسالت ما میزبانی شایسته از زائرین است و در راستای انجام هرچه بهتر میزبانی، اقدامی نوین را در دستور کار خود قرار دادیم. 

بامشکی در خصوص همکاری سه شهر زیارتی ایران در رویداد ملی ایده‌پردازی زیارت، عنوان کرد: اجرای این طرح در قم افتتاح گردید، کارگاه‌های آموزشی در شیراز برگزار شد و اختتامیه آن در مشهد پس از ماه مبارک زمان برگزار خواهد شد.