شمخانی وارد بغداد شد| ادای احترام هیئت ایرانی به «شهدای پیروزی» در عراق+ فیلم و عکس

به گزارش شهرآرانیوز، علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی پیش از ظهر امروز (۲۸ اسفندماه) و در رأس هیئتی وارد بغداد شد و مورد استقبال «قاسم الاعرجی» همتای عراقی خود قرار گرفت.

{$sepehr_media_705742_400_300}

علی شمخانی وارد بغداد شد| ادای احترام هیئت ایرانی به «شهدای پیروزی» در عراق+ فیلم و عکس

دبیر شورای عالی امنیت ملی و هیئت ایرانی سپس در محل شهادت شهید سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس حضور یافته و به شهدای پیروزی در فرودگاه بغداد ادای احترام کردند.

علی شمخانی وارد بغداد شد| ادای احترام هیئت ایرانی به «شهدای پیروزی» در عراق+ فیلم و عکس

علی شمخانی وارد بغداد شد| ادای احترام هیئت ایرانی به «شهدای پیروزی» در عراق+ فیلم و عکس

شمخانی را در این سفر، رئیس کل بانک مرکزی، مهدی صفری معاون اقتصادی وزارت امور خارجه و علیرضا عنایتی دستیار وزیر خارجه و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه همراهی می‌کنند.

{$sepehr_media_705743_400_300}

به گزارش شهرآرانیوز، این سفر به دعوت قاسم الاعرجی، همتای عراقی شمخانی انجام می‌شود و در جریان آن دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با مقامات عالی سیاسی و اقتصادی دولت عراق نیز دیدار و رایزنی خواهد کرد.

در جریان سفر شمخانی به عراق، سند همکاری‌های مشترک امنیتی که چندین ماه در مورد تهیه آن گفتگو و تبادل نظر شده نیز به امضاء مقامات عالی امنیتی دو کشور خواهد رسید.

امضاء این سند که تقویت کننده مسئولیت‌پذیری و تعهد متقابل برای حفاظت فعال از حسن هم‌جواری و حراست از امنیت مرز‌های مشترک است نقش تعیین‌کننده‌ای در پایان دادن به حضور غیرقانونی ضدانقلاب مسلح و عناصر وابسته به رژیم صهیونیستی در مرز‌های شمال‌غرب ایران خواهد داشت.

عراق دومین شریک تجاری ایران است و حضور پر رنگ مقامات بانکی و اقتصادی در این سفر، نشان می‌دهد که دولت سیزدهم ضمن تلاش فعال برای مدیریت چالش‌های سیاسی و امنیتی در روابط خارجی بر توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی با همسایگان متمرکز است.