بهار امسال با بارش باران آغاز شد| تداوم کاهش دما و بارش باران در خراسان‌رضوی تا پایان هفته (٢ فروردین ماه ١۴٠٢)
بیتا سخایی

گروه جامعه| شهرآرانیوز؛ زهرا عنایتی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در ٢۴ ساعت گذشته کوهسرخ با ٧ درجه و داورزن با ٢٨ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان‌رضوی بوده‌اند. بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان‌های سبزوار و بردسکن با سرعت ۶۱ کیلومتر در ساعت بوده است.

وی با اشاره به اینکه طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ١١ و ٢١ درجه را به ثبت رسانده است، گفت: امروز دمای هوای این کلانشهر با کاهش ۶ درجه‌ای در گرم‌ترین ساعات به ١۵ درجه و در سردترین ساعات با کاهش ٢ درجه‌ای به ٩ درجه خواهد رسید. 

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی گفت: بارش‌های رگباری که از روز گذشته در سطح استان همراه با کاهش دما آغاز شده است و تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

وی گفت: طی روز گذشته در ۱۲ شهرستان استان بارندگی رخ داده است که بیشترین میزان بارش از شهرستان‌های خواف و گناباد با حدود ۵ میلیمتر گزارش شده است.
میزان بارندگی مشهد طی شبانه روز گذشته کمتر از یک دهم میلیمتر ثبت شده است.

عنایتی اضافه کرد: همچنین در ادامه فعالیت این سامانه بارشی، افزایش ابرناکی، سرعت وزش باد با احتمال ایجاد خسارت دور از انتظار نیست. همچنین در نواحی مستعد نیز شاهد بارش تگرگ و در نواحی سردسیر مه آلودگی را خواهیم داشت. گفتنی است با توجه به کاهش دما طی امروز و فردا بارش در ارتفاعات استان به صورت برف پیش‌بینی شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی گفت: با توجه به حجم و رگباری‌بودن بارش‌ها، آب‌گرفتگی، روان آب و سیلاب نیز دور از انتظار نیست.

با توجه به گزارش پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد مقدس شاخص کیفیت امروز مشهد با شاخص ۵٨ در شرایط قابل قبول قرار دارد.