ششمن تقابل ایران و روسیه| ۳ برد برای روس‌ها یک برد برای ایران
حمیدرضا عرب

گروه ورزش|شهرآرانیوز، تیم‌های ملی ایران و روسیه فردا در ورزشگاه آزادی رخ در رخ هم قرار می‌گیرند. این بازی در شرایطی برگزار خواهد شد که ایران و روسیه پیش از این ۵ بار با هم رو به رو شده بودند واین ششمین بازی رسمی دو تیم محسوب می‌شود.

در ۵ بازی اخیر، ۳ پیروزی برای روسیه و ۱ پیروزی برای ایران و یک تساوی ثبت شده است. در این بازی‌ها جمعاً ۹ گل به ثمر رسیده‌است که سهم تیم ایران ۳ گل و سهم تیم روسیه ۶ گل می‌باشد.

تیم‌های ایران و روسیه اولین بار در سال ۱۳۵۵ در روسیه و یا همان شوروی سابق با هم مصاف دادند که نتیجه این بازی پیروزی ۳ بر یک شوروی بود.

دومین بازی نیز درسال ۱۳۵۷ در تهران برگزار شد که شوری باز هم با یک گل ایران را برد.

در سال ۱۳۶۴ دو تیم در هند به مصاف هم رفتند که نتیجه این بازی پیروزی ۲ بر صفر شوروی بود.

درسال ۱۳۸۹، اما ایران اولین برد خود مقابل روسیه را به دست آورد و موفق شد با تک گل خلعتبری روس‌ها را در ابوظبی امارات شکست دهد. در آن بازی علیرضا منصوریان سرمربی موقت تیم ملی بود.

در بازی بعد که در کشور روسیه برگزار شد تساوی یک-یک به دست آمد. زننده گل ایران سردار آزمون بود.  

حالا ایران و روسیه فردا راس ساعت ۲۰:۳۰  در ورزشگاه آزادی برای ششمین بار در تهران مقابل هم می‌ایستند. دیداری که هم برای روس‌ها اهمیت بسیاری داردو هم ایران.

ایران برای آماده سازی خود به جهت حضور در جام ملت‌های آسیا این بازی را جدی می‌گیرد و روس‌ها نیز که از حضور در جام جهانی محروم شدند، به دنبال برگزاری یک بازی تدارکاتی جدی هستند.