آخرین آمار زلزله ۵.۶ ریشتری امروز (۴ فروردین ۱۴۰۲) خوی| ۱۱۰ نفر مصدوم شدند| توزیع اقلام زیستی میان زلزله‌زدگان+ فیلم

به گزارش شهرآرانیوز، پیرحسین کولیوند در حاشیه جلسه ستاد خدمات نوروزی این جمعیت طی گفتگویی اظهار داشت: بعد از وقوع زلزله صبح امروز در شهرستان خوی و سلماس، تیم‌های جست‌وجو جمعیت هلال‌احمر، ارزیابی ۳۲ روستا و ۶ شهر را انجام دادند که در حال حاضر کار تیم ارزیابی، پایان یافته است.

{$sepehr_media_708296_400_300}

رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: در ارزیابی‌های انجام شده، ۶ باب منازل تخریب شده در روستا‌ها و دو باب منزل در محیط شهری ارزیابی شد و بقیه آسیب‌ها در حد ترک خوردگی منازل بوده است. ۱۱۰ نفر به دلیل ترس و فرار از محل دچار حادثه شدند که ۱۷ نفر از آنان به محیط درمانی منتقل شدند.

کولیوند با اشاره به آمادگی هلال‌احمر از حضور و خدمات‌رسانی به افراد متاثر از زلزله، عنوان کرد: توزیع اقلام زیستی مانند بسته‌های امدادی و وسایل گرمایشی در بین افراد متاثر از زلزله انجام شده است.

به گفته این مقام مسئول، طبق آئین نامه و نظر مدیریت بحران و مسکن و شهرسازی، اسکان اضطراری افراد متاثر از زلزله در حال انجام است.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به ترک‌خوردگی منازل در پی زلزله تصریح کرد: در این زمینه نیز هر آنچه که ستاد مدیریت بحران استان تصمیم بگیرد، انجام می‌شود. کار ارزیابی و امداد و نجات مصدومان به اتمام رسیده است و مصدوم بلاتکلیف یا زیرآوارمانده نداریم.