اجرای خاموشی «ساعت زمین» در مشهد، همزمان با سراسر دنیا

به گزارش شهرآرانیوز، علی نجفی با بیان این خبر اظهار کرد: در شامگاه شنبه ۵ فروردین ۱۴۰۱، از ساعت ۲۰:۳۰ الی ۲۱:۳۰ به مدت یک ساعت، همه روشنایی‌های ساختمان‌های شهرداری مشهد خاموش می‌شود.

وی ادامه داد: این حرکت نمادین امشب در راستای اجرای رویداد جهانی «ساعت زمین» همزمان با سراسر دنیا در کلانشهر مشهد نیز اجرا می‌شود. 

نجفی افزود:در مراسم امسال به مدت یک ساعت، ساختمان‌های شهرداری مشهد و مناطق ۱۳ گانه، ریسه‌های روشنایی شهر و ۵۰ درصد روشنایی بازار‌های میوه و ارزاق عمومی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی به حالت خاموشی درمی آید.

 وی در ادامه گفت: با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مانند سال‌های قبل آرامگاه فردوسی، آرامگاه باغ نادری، خانه ملک و موزه بزرگ خراسان در این برنامه مشارکت دارند و ساختمان‌های اداری شرکت توزیع برق وساختمان‌های امور برق در برنامه ساعت زمین با همکاری شرکت توزیع برق مشهد، خاموش می‌شوند.

نجفی افزود: حمایت مردم مشهد مقدس همگام با بزرگترین حرکت اجتماعی مردمی در سراسر جهان برای حفاظت از کره زمین در برابر تهدیدات انسان و خطرات بشری مهمترین هدف این مانور نمادین بین المللی است.

 معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: «ساعت زمین» به عنوان رویدادی محیط زیستی از سوی صندوق جهانی طبیعت بنیان نهاده شده و فراخوانی برای حفظ طبیعت است که باهدف آگاهی مردم درباره تغییرات آب و هوایی و لزوم مصرف هوشمندانه انرژی در جهان برگزار می‌شود. 

نجفی خاطرنشان کرد: شعارجهانی «ساعت زمین» در سال ۲۰۲۳ میلادی «عادت‌های ما از زیستگاه ما محافظت میکنند» انتخاب‌شده است تا به اهمیت موضوع تغییرات اقلیمی و اثرات ناشی از آن بیشتر پرداخته شود و امسال بیش از ۱۸۰ کشور دنیا در این پویش جهانی مشارکت می‌کنند.