شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مشهد آغاز به کار کرد + فیلم
مرتضی محمدپور

به گزارش شهرآرانیوز، آیین افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهدمقدس با شعار «قرآن، خانواده و زندگی» عصر امروز با حضور حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی، محسن داوری فرماندار مشهد، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، محمد حسین‎زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان فرهنگی و مدیران قرآنی در تالار نمایشگاه‌های حرم مطهر رضوی برگزار شد.

خانواده‌ها با کودکان خود به نمایشگاه بیایند

حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در حاشیه آیین افتتاحیه این نمایشگاه و در جمع خبرنگاران گفت: از همه زائران و مجاوران آستان ملک پاسبان رضوی دعوت می‌کنم که به همراه خانواده و مخصوصاً کودکانشان در این نمایشگاه حضور پیدا کنند. این ظرفیت از جمله فرصت‌هایی است که می‌توان با هنر‌های قرآنی، آثار ادبی قرآنی و صنایع‌دستی و فرهنگی با محوریت قرآن کریم آشنایی پیدا کرد و با سلاح هنر، تعالیم قرآنی را به بطن خانواده انتقال داد.

فرهنگ صرفه‌جویی، آموزه قران کریم است

محسن داوری فرماندار مشهد هم در گفتگو با شهرآرا اظهار کرد: یکی از محور‌های سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب، تأکید بر پرهیز از اسراف و البته ضرورت استفاده مسئولان از ظرفیت‌های مردمی بود. این دو اصل، از جمله مبانی و سرفصل‌هایی است که می‌توان در سایه تعالیم قرآنی به آن‌ها دست پیدا کرد و بر همین اساس، باید از زیرساخت‌های فرهنگی نمایشگاه‌های قرآن کریم استفاده کرد.

۱۵۰ غرفه به نمایندگی از ۱۵۰ تشکل قرآنی

محمد حسین زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم با اشاره به فعالیت بیش از چهار هزار محفل قرآنی در استان گفت: به دلیل محدودیت فضا، از ۲۵۰ گروه و تشکل قرآنی که به‌صورت تخصصی در این حوزه فعال هستند، تعداد ۱۵۰ تشکل در نمایشگاه شانزدهم صاحب غرفه هستند. تلاش ما این است که با استفاده از آموزه‌های فرهنگی و اخلاقی که مبتنی بر ادبیات قرآن کریم هستند، فضایی در جامعه رقم بخورد که بسیاری از ارزش‌ها زمینه بروز و ظهور پیدا کند و در این راستا، هیچ چراغ راهنمایی والاتر از قرآن کریم وجود ندارد.

این نمایشگاه به میزبانی مرکز نمایشگاهی آستان قدس رضوی، از چهارم لغایت یازدهم فروردین‌ماه و مصادف با هفته اول ماه مبارک رمضان، همه‌روزه از ساعت ۱۷ الی ۲۲ پذیرای خانواده‌های مشهدی و زائران حرم مطهر رضوی است.

اجرای زنده آثار هنری همچون سرود و خوشنویسی، برپایی غرفه ویژه کودکان و مشارکت اتباع خارجی مقیم مشهد از کشورهای نیجریه، پاکستان، افغانستان، عراق، سوریه و لبنان در این نمایشگاه از بخش های جذاب شانزدهمین نمایشگاه قرآن کریم در مشهد است.

{$sepehr_media_708828_400_300}