١٢ و ١٣ فروردین هوا مشهد سرد می‌شود | کاهش ۶ تا ١٠ درجه‌ای دما (١٠فروردین ماه ١۴٠٢)
بیتا سخایی

محمد غیوری در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: در ٢۴ ساعت گذشته قوچان با ۴ درجه و سرخس با ٢٨ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های خراسان رضوی بوده اند. بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان‌‌های تربت حیدریه و بردسکن با سرعت ٣٢ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ١١ و ٢٣ درجه را به ثبت رسانده است، گفت: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ٢۶ درجه و در سردترین ساعات به ١٢ درجه خواهد رسید.

غیوری اضافه کرد: طی روز گذشته اکثر نقاط استان بارش داشته‌اند که بیشترین بارش‌ از شهرستان تربت حیدریه با ٢ میلیمتر گزارش شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: براساس تحلیل نقشه ها و مدل‌های هواشناسی امروز و فردا جو پایداری در سطح استان حاکم است و روند افزایش دما تا روز جمعه ادامه دارد، اما از شنبه هفته آتی سامانه بارشی دیگری وارد استان خواهد شد. وی ادامه داد: روزهای شنبه و یکشنبه بارش باران را در سطح استان خواهیم داشت و روز دوشنبه بیشترین بارش‌ها در نواحی شمالی استان رخ خواهد داد. همچنین از روز شنبه وزش باد در سطح استان شدید خواهد شد و دما به شکل قابل توجهی کاهش خواهد داشت.

گفتنی است؛ در نواحی سردسیر و مستعد دما به صفر درجه خواهد رسید و کاهش دما بین ۶ تا ١٠ درجه‌ در سطح استان رخ خواهد داد. با توجه به گزارش پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد مقدس شاخص کیفیت ٢۴ ساعت گذشته این کلانشهر با شاخص ۵٧ بوده و امروز مشهد با شاخص ٧٢ در شرایط قابل قبول قرار دارد.