اداره‌کل راهداری خراسان رضوی: مشکلی برای تهیه بلیت بازگشت زائران وجود ندارد | در ترمینال بلیت صادر نمی‌شود

گروه مشهد | شهرآرانیوز، رضا صحراگرد در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز در خصوص پیش‌بینی تدابیر لازم جهت بازگشت زائران از مشهد عنوان کرد: دو تا سه پیک در مشهد داشتیم که با تدابیر لازم توانستیم زائران را به خوبی جابجا کنیم. یکی از اتفاقات خوبی که امسال صورت گرفت، تهیه بلیت برگشت زائران در مقاصد با تقاضای بالا به مشهد بود.

وی ادامه داد: شرکت‌های حمل‌ونقل تا پایان طرح نوروزی لیست‌های پیش‌فروش را بازگشایی کرده‌اند. همکاران ما نیز نظارت کامل دارند. با تدابیری که اتخاذ شده مشکل خاصی برای تهیه بلیت به وجود نیامده و زائران با کمال آرامش به زیارت خود رسیده و بلیت خود برای بازگشت را تهیه کرده‌اند.

معاون اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی در خصوص نحوه صدور بلیت برای مسافران در روز‌های پایانی طرح نوروزی گفت: بلیت در پایانه مسافربری صادر نمی‌شود، اما همکاران شرکتی به ندرت برای زائرانی که اتباع خارجی هستند و یا در تهیه بلیت مشکل داشته‌اند، در پایانه مسافربری از سامانه و یا سایر نرم‌افزار‌ها بلیت تهیه کرده‌اند.

صحراگرد در پاسخ به این سوال که آیا با کمبود اتوبوس برای بازگشت زائران مواجه نیستیم، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی استانداری و فرمانداری مشهد صورت گرفته است. هچنین در حوزه برون استانی با استان‌های تهران، اصفهان، فارس، مازندران و کرمان مکاتباتی صورت گرفته و تاکید شده سرویس‌دهی را در مسیر مشهد داشته باشند.

وی اضافه کرد: همچنین از خطوط فوق‌العاده پس از اتمام سفر‌های راهیان نور از شرکت جهان‌سیر استفاده کردیم. همچنین با شهرداری مشهد هماهنگی‌های لازم صورت گرفته بود تا به صورت استنبای ۱۰۰ اتوبوس در اختیار حمل و نقل جاده‌ای قرار دهند. حتی استفاده از ناوگان کارخانجات نیز در دستور کار قرار داشت که خداراشکر ناوگان فوق‌العاده خیلی به کار نیامد و توانستیم با استفاده از ناوگان راهداری استان جابجایی مسافران را مدیریت کنیم.

صحراگرد بیان کرد: تردد شمار‌های ما نشان می‌دهد که کاهش محسوسی در جابجایی مسافر نسبت به سال گذشته نداشتیم، اما پس از سه سال میزبانی از مقام معظم رهبری را داشتیم که به تبع بسیاری از مشتاقان برای شنیدن فرمایشات رهبر انقلاب به مشهد سفر کردند.