جشنواره غذای ملل و صنایع دستی در مشهد زمینه تعاملات بین ملت‌ها را فراهم می‌کند
مائده مومن حقیقی

به گزارش شهرآرانیوز، مجید دبیریان با حضور در جشنواره غذای ملل و صنایع دستی در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری این جشنواره، اظهار کرد: شعار شورای مدیریت شهری ششم مشهد، جهانشهر برکت و کرامت است و یکی از شاخصه‌های عرضه آن به کشور‌های مسلمان و سایر کشو‌های دنیا می‌تواند برگزاری چنین جشنواره‌ای باشد. 

وی با اشاره به مشارکت ۶ کشور در جشنواره غذای ملل و صنایع دستی، افزود: حضور کشور‌های مختلف زمینه آشنایی با آداب و رسوم مشترک ایران با سایر کشور‌ها و تعاملات بین ملت‌ها را فراهم می‌کند. اینکه مشهد در اجرای چنین برنامه‌هایی پیشتاز باشد بسیار ارزشمند است.

این عضو شورای شهر مشهد با اشاره به سطح بالای جشنواره غذای ملل و صنایع دستی مشهد، عنوان کرد: در گذشته در شهر‌های مختلف در سطح محلی برنامه‌هایی با عنوان خیابان غذا برگزار شده است، اما برگزاری یک جشنواره در سطح بین‌المللی بسیار متفاوت بوده و قطعا در جایگاه بالاتری نسبت به سایر رویداد‌های مشابه قرار می‌گیرد.

دبیریان در خصوص برگزاری جشنواره غذای ملل و صنایع دستی در حاشیه شهر مشهد، بیان کرد: در حاشیه شهر مشهد اقوام و قومیت‌های مختلف سکنی گزیده‌اند و بر اساس آمار موجود قریب به نیم میلیون نفر اتباع افغانستانی و سایر کشور‌ها در مشهد حضور دارند، بنابراین برگزاری این جشنواره در حاشیه شهر مشهد حضور و مشارکت حداکثری اتباع را رقم می‌زند، ضمن اینکه شهروندان در حاشیه شهر نیز می‌توانند از این ظرفیت ایجاد شده استفاده کنند. 

وی در نهایت تاکید کرد: امید است با پرداختن به مفاهیم مشترکی که بین ملت‌ها وجود دارد بتوانیم به موضوع جهانشهری مشهد پرداخته و تعاملات فرهنگی و اشتراکات را هرچه بیشتر به منصه ظهور برسانیم.