فعالیت ۱۲۵ پایگاه سنجش نوآموزان دبستانی (۱۴ فروردین)
علی صمدی جوان

جواد روحانی در ادامه به خبرنگار شهرآرانیوز گفت:  ۱۲۵ پایگاه در استان فعالیت دارند که ۴۰ پایگاه آن مربوط به مشهد است.

وی افزود: در راستای اجرای طرح سنجش با رویکرد جدید، خانواده‌ها می‌توانند فرزندان خود را حتی بدون ثبت نام در پیش دبستانی، مورد ارزیابی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه طرح سنجش نوآموزان نسبت به سال‌های قبل تغییر کرده و از محدوده ارزیابی در تابستان به سنجش در طول سال تحصیلی افزایش یافته، افزود: از دی ماه سال گذشته اولین پایگاه سنجش با طرح جدید افتتاح و سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان که در گذشته مخصوص سن ۶ سال بوده به ۴ تا ۶ سال تغییر کرده است.

روحانی در ادامه توضیح داد: والدین نوآموزان پیش دبستانی ۴ تا ۶ سال می‌توانند با مراجعه به سامانه my.medu.ir ثبت‌نام فرزند خود را انجام و جهت ارزیابی نوبت‌گیری کنند. پس از تکمیل اطلاعات و مراحل ثبت نام در تاریخ اعلام شده به مرکز مربوطه مراجعه و سنجش را انجام می‌دهند و سپس برای ثبت نام به مدرسه مربوطه مراجعه خواهند کرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از اول فروردین ماه ثبت نام در سامانه فعال بوده و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری نیز ادامه دارد. همچنین از ۱۴ فروردین ماه پایگاه‌های سنجش در سطح استان فعال هستند و براساس نوبت‌های رزرو شده در سامانه، کار ارزیابی نوآموزان در مراکز انجام خواهد شد.