نماینده مجلس: تغییر ساعات شروع به کار مدارس و ادارات به‌هیچ عنوان کارشناسی نیست

به گزارش شهرآرانیوز، محمد وحیدی با اشاره به ابلاغ بخشنامه تغییر ساعات کاری ادارات و مدارس، اظهار داشت: سازمان اداری و استخدامی کشور طی بخشنامه‌‎ای عنوان کرد که از تاریخ ۱۴ فروردین ماه، ساعات شروع کار واحد‌های نظامی و انتظامی به ساعت ۶:۳۰ صبح، واحد‌های صنعتی ۷ صبح، واحد‌های ستادی و اجرایی ۷ تا ۹ صبح شناور، واحد‌های استانی ۷ صبح، مدارس ابتدایی ۸ صبح و مدارس متوسطه اول و دوم به ۷:۳۰ تغییر کند.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس ادامه داد: این تغییر ساعات عجیب در حالی رخ داده که تغییر برنامه‌‎ها به ویژه برنامه مدارس که بین ابتدایی و متوسطه تفاوت قائل شدند، عملاً اولیا و سرویس‌های مدارس را دچار مشکل کرده است.

وی افزود: از سوی دیگر اکثر مدارسی که چرخشی هستند، وقتی دانش آموز ساعت ۸ صبح به مدرسه مراجعه کند و در نوبت عصر ساعت کاری مدرسه تغییری نداشته باشد، عملا زمان آموزش نیم ساعت کاهش می‌یابد و این نشان می‌دهد این بخشنامه بدون هیچگونه کار کارشناسی ابلاغ شده است.

وحیدی تأکید کرد: اگر اختیارات مدرسه در اختیار آموزش و پرورش بوده چرا ساعات شروع به کار مدرسه را دستگاه دیگری اعلام می‌کند، سازمان اداری و استخدامی حداقل باید با آموزش و پرورش و استان‌ها هماهنگی ترتیب می‌داد و مدارس بین مدارس عادی و دونوبته تفاوت قائل شد. این مسئله خانواده‌ها و مدیران مدارس را سردرگم کرده است.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: اگر برخی نمی‌توانند برنامه ریزی درستی داشته باشند، حداقل در امور سایر دستگاه‌ها دخالت نکنند و اختیار را به مدیران و مجموعه‌ها حتی به استان‌ها واگذار شود.

وی تأکید کرد: در شرایط کنونی خانواده‌هایی که از ابتدای سال برای بردن فرزند خود به مدرسه برنامه ریزی کرده است، دچار مشکل شده‌اند و حتی سرویس‌های مدارس نیز به مشکل برخورده‌اند لذا باید با سپردن اختیار به استان‌ها و مدیران استانی و منطقه‌ای این بخشنامه غیرکارشناسی را اصلاح کرد.

وحیدی یادآور شد: این تصمیمات خلق الساعه بیانگر این است که افراد تصمیم گیر هیچ شناختی از فضای اجرایی و آموزشی ندارند و فکر می‌کنند فقط، چون به دانشگاه رفته و مدرک گرفتند فهم خوبی از مسائل دارند، در حالی که هر تصمیم آن‌ها بسیاری از خانواده‌ها در سراسر کشور را دچار مشکل می‌کند.