الزام اشخاص حقوقی به اتصال به سامانه مودیان از ابتدای سال ۱۴۰۲

به گزارش شهرآرانیوز، احمدرضا مدبرنیا با اعلام این خبر اظهار کرد: با عنایت به الزام کلیه اشخاص حقوقی (به استثنای اشخاص حقوقی موضوع ماده ۱۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده) نسبت به اتصال به سامانه مؤدیان و صدور و ثبت (ارسال) صورتحساب الکترونیکی در این سامانه از ابتدای فروردین‌ماه سال جاری و با توجه به درخواست‌های مکرر اشخاص مشمول، برای فرجه زمانی آماده‌سازی نرم‌افزار‌های حسابداری و اتصال به سامانه مؤدیان از سوی مؤدیان گرامی تمهیدات تسهیل گری ویژه‌ای با تأکید بر بخشودگی جرائم عدم صدور و ارسال به موقع صورت‌حساب الکترونیکی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: جهت مساعدت در کاهش هزینه‌های مؤدیان محترم، به موجب بند (ج) تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، بخشی از هزینه‌های شرکت‌های معتمد مالیاتی که به نیابت از طرف مؤدیان نسبت به جمع‌آوری و ارسال صورت‌حساب الکترونیکی اقدام می‌نمایند، توسط سازمان امور مالیاتی کشور پرداخت خواهد شد. 

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی تصریح کرد: تا زمان تعیین و اعلام تعرفه خدمات شرکت‌های معتمد از سوی شورای اقتصاد، این شرکت‌ها تعهدات قراردادی خود با مؤدیان مالیاتی را بدون مطالبه هر گونه پیش پرداخت انجام خواهند داد.

مدبرنیا تصریح کرد: در سال قبل به صورت مستمر دوره‌های آموزشی قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان به صورت رایگان از طرف اداره کل برگزار شده که این روند نیز ادامه خواهد داشت. همچنین مودیان محترم در صورت داشتن هر گونه سئوال و ابهام با سامانه ارتباط مردمی ۱۵۲۶ تماس حاصل فرمایند.