بازگشت هیئت فوتبال خراسان به صدر جدول فوتسال
مژده رنگیان - هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتسال بانوان با اتفاقات هیجان‌انگیز و غافل‌گیرکننده‌ای همراه بود. در فاصله ۲ هفته مانده به پایان مرحله اول لیگ، روز جمعه ۴ بهمن‌ماه ۶ دیدار برگزار شد که هر کدام در نوع خود از حساسیت خاصی برخوردار بود؛ تیم‌های بالای جدول برای صعود به پلی‌آف تلاش کردند و پایین‌جدولی‌ها نیز برای فاصله‌گرفتن از قعر و فرار از سقوط به دسته‌یک جنگیدند.
 
باوجود اینکه نماینده مشهد در این روز میهمان شیرازی‌ها بود و توانست از شهر حریف یک پیروزی ارزشمند به سوغات بیاورد، اما درواقع سرنوشت تیم مشهد در اهواز رقم خورد؛ جایی‌که تیم‌های ملی حفاری و مس رفسنجان در حساس‌ترین بازی هفته به میدان رفتند. مس که هفته گذشته توانسته بود جای تیم خراسان را در صدر جدول بگیرد، حریف تیم دوم جدول یعنی ملی حفاری بود و همین موضوع کار را برای هر ۲ تیم سخت می‌کرد؛ اما برنده جدال این ۲ تیم کسی نبود جز فاطمه شریف، سرمربی تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی. ۲ تیم اهواز و رفسنجان در پایان یک بازی نزدیک و سنگین به تقسیم امتیازات رضایت دادند و بازی ۳ بر ۳ به پایان رسید که این نتیجه باعث شد تیم خراسان با ۲ پله صعود دوباره در صدر جدول قرار بگیرد.

مشهدی‌ها از ساعت ۱۱ روز جمعه برابر پارس‌آرای شیراز، تیم دهم جدول، به میدان رفتند. ازآنجاکه شریف در ۲ هفته گذشته بدترین روز‌های فوتسالی خود را می‌گذراند و یک شکست و یک تساوی را برابر تیم پایین‌جدول تجربه کرده بود، نمی‌توانست به این دیدار خوش‌بین باشد و باید با تمام توان برای گرفتن پیروزی قاطعانه به میدان می‌رفت. آن‌ها از این فرصت استفاده کردند و به جبران ناکامی‌های ۲ هفته قبل ۹ گل وارد دروازه تیم شیراز کردند و در مقابل، حریف حتی یک گل هم نتوانست به ثمر برساند. محدثه محمدی یکی از بهترین روز‌های خود را داشت و با زدن ۴ گل، پوکر کرد.
 
مرضیه توفیقی، نسیمه غلامی و سارا شیربیگی نیز هرکدام ۲ گل برای تیمشان به ثمر رساندند تا تفاضل گل تیم بهبود پیدا کند و همین امتیاز توانست آن‌ها را نسبت به مسی‌ها برتر کند و آن‌ها را با ۵۰ امتیاز به صدر جدول برساند.
یکی دیگر از اتفاقات مهم این هفته، حذف قهرمان فصل گذشته از جمع مدعیان پلی‌آف بود. نامی‌نو اصفهان باوجود تلاش زیاد و حتی پیروزی پرگل برابر تیم هیئت خراسان در هفته‌های گذشته، برابر پویندگان شیراز به میدان رفت؛ اما حریف پایین‌جدولی اجازه برد به حریف مدعی خود نداد و بازی با نتیجه ۱ بر ۱ به پایان رسید و تنهاشانس اصفهانی‌ها برای رسیدن به پلی‌آف از دست رفت. درحال‌حاضر صعود ۴ تیم خراسان، مس رفسنجان، ملی حفاری و سایپا به پلی‌آف قطعی شده است؛ اما جایگاه تیم‌ها در رده‌های اول تا چهارم، تا پایان هفته آخر مشخص نخواهد بود.