وزیر بهداشت: مشکلی در تامین داروی کشور نداریم

بهرام عین الهی روز پنجشنبه در حاشیه محفل انس با تیم‌های بهداری اضطراری دوران دفاع مقدس در دانشگاه شهید بهشتی افزود: خوشبختانه وزارت بهداشت و دولت تدابیر لازم برای تامین داروی مورد نیاز کشور را اندیشه است.

وی همچنین درباره شیوع موج کنونی ویروس کرونا اظهار داشت: هنوز این موج فروکش نکرده و برای ریشه کنی آن نیازمند همراهی بیشتر مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستیم.

وزیر بهداشت همچنین با اشاره به مسئله واکسیناسیون کرونا افزود: دغدغه بیشتر ما افرادی است که برای واکسیناسیون اقدام نکردند که بیشترین شمار فوتی‌های ما را تشکیل می‌دهند.

عین الهی با تامید بر دُز یادآور افزود: تاکید ما بر این است که حتی افرادی که ۶ ماه از آخرین تزریق واکسن آن‌ها میگذرد برای دریافت دُز یادآور به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

وی همچنین به مراسم امروز اشاره کرد و گفت: مراسم افطاری بسیج دانشجویی از دوران جنگ تحمیلی آغاز شد و بدون وقفه ادامه داشت تا سال ۱۳۹۹ که با ورود همه گیری کرونا به تعویق افتاد.

وزیر بهداشت اظهار داشت: در دوران جنگ تیم‌های بهداری متشکل از پزشکان و دانشجویان جوان بودند که پایه مراسم افطاری را بنا گذاشتند.

به گفته او، این مراسم دورهمی و زنده نگاهداشتن بهداران دوران دفاع مقدس است که محفلی را برای خاطرات دوران جنگ ایجاد می‌کند.

منبع: ایرنا