ثبت ۳۴ هزار و ۳۵۱ تماس با آتش نشانی در ایام نوروز ۱۴۰۲| کاهش حوادث در نوروز

به گزارش شهرآرانیوز، آتشپاد دوم مجید فرهادی با بیان این مطلب گفت: براساس استخراج و پالایش داده‌های آماری توسط کارشناسان امور آمار، تحلیل داده و ارزیابی عملکرد، اداره برنامه ریزی و توسعه سازمان آتش نشانی مشهد، از ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ میزان تماس‌های دریافتی مرکز فرماندهی۳۴هزار و ۳۵۱ بوده است که از این تعداد ۹۰۷ تماس عملیاتی و متاسفانه ۱۰ هزار و ۴۶۴ مورد آن مزاحمی و ۱۶هزار ۲۲۳ مورد آن اشتباهی بوده است.
وی با بیان اینکه میزان تماس‌های مشاوره‌ای ما در این مدت ۸۶۴مورد تماس بوده، افزود: میزان تماس‌های ما در سایر بخش‌ها نیز پنج هزار و ۸۹۵ مورد است.
مدیرعامل آتش نشانی مشهد با اشاره به فراوانی حوادث در این مدت، بیان کرد: میزان ماموریت‌های مرتبط با آتش سوزی ۲۶۵مورد، ماموریت‌ها در حوزه امداد و نجات ۳۴۶ مورد و خدمات ایمنی ۱۲۳ عملیات بوده است و این درحالی است که در مجموع ماموریت‌های انجام شده خوشبتانه امسال شاهد کاهش حوادث بوده ایم.
آتشپاد دوم مجید فرهادی خاطرنشان کرد: ساعات ۲۰تا ۲۲ اوج ماموریت‌ها در حوزه امداد و نجات، ساعات ۱۲تا ۱۴ اوج ماموریت در حوزه خدمات ایمنی و ساعات ۲۲ تا ۲۴ اوج ماموریت‌ها در حوزه آتش سوزی همچنین بیشتر عملیات امداد و نجات، خدمات ایمنی و آتش سوزی در محدوده شهرداری منطقه ۲ و کمترین نیز در محدوده شهرداری منطقه ثامن مشهد رخ داده است.
وی با بیان اینکه تعداد آتش نشانان و نجاتگران شرکت کننده در عملیات‌های این ایام ۳هزارو۳۶نفر بوده است، اضافه کرد: میزان اعزام ناوگان‌ها سبک و سنگین اطفای حریق و امداد نجات و موتور سیکلت‌های سیار نیز در این مدت هزار و ۴۳ مورد بوده است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در پایان خاطرنشان کرد، در ایام نوروز امسال بیش از ۴۹۰ نفر توسط آتش نشانان و نجاتگران در ماموریت‌های مختلف نجات یافته اند.