افزایش ۳۹ درصدی جابجایی مسافران فرودگاه مشهد در سال ۱۴۰۱
هیوا سمیعی

گروه مشهد | شهرآرانیوز، محمود امانی‌بنی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز عنوان کرد: در سال گذشته ۷ میلیون و ۳۴۸ هزار مسافر با ۵۴ هزار و ۴۳۳ پرواز در فرودگاه مشهد تردد داشتهاند که نسبت به دوره زمانی مشابه در سال ۱۴۰۰ افزایش ۳۹ درصدی مسافر و ۱۶ درصدی پرواز را داشته‌ایم.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ سهم پرواز‌های داخلی بیش از ۴۴ هزار و ۱۴۱ پرواز با افزایش ۷ درصدی که در این بازه زمانی ۵ میلیون و ۹۷۵ هزار مسافر داخلی جابهجا شده اند که نسبت سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰ درصد رشد داشته است.

امانی بنی همچنین در خصوص تغییرات پرواز‌های خارجی یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۰ هزار و ۲۹۲ پرواز خارجی در فرودگاه مشهد نشست و برخاست داشته که نسبت به وضعیت مشابه در سال ۱۴۰۰ افزایش ۸۲ درصدی را نشان میدهد. همچنین در سال ۱۴۰۱ بیش از یک میلیون و ۳۷۲ هزار گردشگر خارجی در فرودگاه مشهد تردد داشتهاند که این تعداد حاکی از رشد ۹۹ درصدی آن نسبت به سال ۱۴۰۰ بوده است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: بیشترین پرواز داخلی در سال ۱۴۰۱ در مسیر مشهد به تهران و بیشترین سهم پرواز‌های خارجی مربوط به مسیر مشهد به نجف بوده است.