مخالفت دولت با پرداخت عیدی مددجویان بهزیستی
علی صمدی جوان

کامران عاروان با اعلام این خبر به شهرآرانیوز گفت: مستمری یا عیدی مددجویان بهزیستی به ویژه افراد دارای معلولیت، در واقع کمک هزینه‌ای بوده است که بنا به رویه‌ای حمایتی به فرد مددجو پرداخت می‌شد و تا چند سال پیش عددی ناچیز و در حدود ۲۰۰ هزار تومان بوده است.

وی ادامه داد: این مبلغ از سال ۱۳۹۷ و با پیگری‌های صورت گرفته بیشتر شد و به ۵۴۰ هزار تومان رسید. اما به تازگی همین مبلغ ناچیز هم با تاخیر واریز می‌شود.

عاروان خاطرنشان ساخت: سازمان برنامه و بودجه با تصمیمات اشتباه خود و عدم تخصیص به موقع بودجه سازمان بهزیستی، شرایط زیست معلولان و خانواده آنان را مختل کرده است؛ به گونه‌ای که حق پرستاری معلولان که ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است به صورت ۸ ماه معوق، چند روز قبل پرداخت شده است.

مدیرعامل جامعه معلولان ایران تصریح کرد: در حال حاضر ۶۱ درصد از بودجه سازمان بهزیستی تخصیص یافته و ۳۹ درصد دیگر آن پرداخت نشده است و همین مسئله باعث آسیب‌های بسیار به معلولان می‌شود.

عاروان تاکید کرد: در آستانه سال نو و تقارن آن با ماه مبارک رمضان، انتظار می‌رفت مستمری و عیدی پایان سال معلولان پرداخت شود. اما در کمال تعجب دیدیم که سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد پرداخت عیدی قانونی نیست و از واریز آن امتناع شد.

وی ادامه داد: سوال ما این است که اگر این مبلغ ناچیز که به هیچ کاری هم نمی‌آید، غیرقانونی بوده است، پس چطور در ۱۰ سال گذشته واریز می‌شده است؟ از آن گذشته، چرا دولت برای جلوگیری از امو غیرقانونی، ابتدا پا را بر گلوی معلولان می‌گذارد؟

 

{$sepehr_media_721154_400_300}