رشد بیش از ۸۰درصدی پرواز‌های خارجی فرودگاه مشهد
مهدی بی باک

محمود امانی بنی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز با اشاره به آمار وضعیت پروازهای فرودگاه، افزود: ۱۰ هزار و ۲۹۲ پرواز ورودی و خروجی خارجی در سال گذشته در این فرودگاه انجام شد که این تعداد در سال قبل از آن پنج هزار و ۶۵۸ پرواز بود.

وی اضافه کرد: در مجموع، سال گذشته یک میلیون و ۳۷۲ هزار و ۵۵۸ نفر با پرواز‌های ورودی و خروجی خارجی در فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد جا‌به‌جا شده‌اند که ۹۹‌درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: همچنین سال گذشته سه میلیون و ۲۵ هزار و ۳۱۵ مسافر داخلی با ۲۲ هزار و ۵۰ پرواز خروجی و ۲ میلیون و۹۵۰ هزار و ۴۸۹ مسافر داخلی با ۲۲ هزار و ۹۱ پرواز ورودی در این فرودگاه جا‌به‌جا شدند که این تعداد مسافر نسبت به سال قبل از آن ۳۰‌درصد رشد داشته است.

امانی افزود: در مجموع، پرواز‌های داخلی به ۲۸ مسیر با ۲۰ شرکت هواپیمایی داخلی انجام شده است که بیشترین فراوانی پرواز مربوط به مسیر مشهد-‌تهران با جا‌به‌جایی ۹۵ هزار و ۹۸۵ نفر مسافر بود.

وی اضافه کرد: پرواز‌های خارجی نیز به ۱۵ مسیر خارجی با ۱۰ شرکت هواپیمایی داخلی و ۱۰ شرکت خارجی انجام شده است که مسیر مشهد-‌نجف با ۱۴۳ پرواز و جا‌به‌جایی ۱۸ هزار و ۷۷۹۴ مسافر بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی افزود: کاهش شیوع بیماری کرونا نقش مهمی در افزایش تقاضای سفر در سال ۱۴۰۱ داشته است و این روند ادامه دارد.

۱۴ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۹۴ مسافر نوروزی از ۱۵ اسفند ماه پارسال تا پایان ۱۳ فروردین ماه کنونی وارد استان خراسان رضوی شدند که از این تعداد مسافر نوروزی، ۱۰ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۲۹۲ نفر به مشهد سفر کرده‌اند.

فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد با گستره ۵۴۰ هکتاری، پس از مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به‌طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرت‌ها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی روزانه در آن انجام می‌شود.