آغاز طرح ثبت اطلاعات مجوزهای غیر‌سیستمی بهزیستی خراسان رضوی
علی صمدی جوان

حمیده محدث، معاون هماهنگی مؤسسات غیر‌دولتی، مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی استان خراسان‌رضوی، در این خصوص در گفت‌و‌گو با شهرآرانیوز گفت: در گذشته فرایند تمدید اعتبار مجوزهای مراکز به‌صورت دستی و طی مراجعه حضوری انجام می‌شد، ولی بعد از شیوع کرونا به‌منظور به‌حداقل‌رساندن مراجعات، اعتبار مجوزها به‌صورت خودکار و تا پایان اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ تمدید شد. اکنون در استان خراسان رضوی و ۳ استان دیگر در کشور، فرایند تمدید، تعویض و المثنی پروانه‌های تأسیس فعالیت و مسئول فنی مؤسسات و مراکز غیردولتی به‌صورت سیستمی و از طریق سامانه سنتر https://center.behzisti.net انجام می‌گیرد.

حمیده محدث افزود: این فرایند اکنون قابل بهره‌برداری است و صاحبان امتیاز آن دسته از مراکز و مؤسساتی که در گذشته پروانه فعالیت یا پروانه تأسیس خود را به‌صورت غیرسیستمی و دستی دریافت کرده‌اند، باید با قید فوریت اطلاعات مرکز یا مؤسسه خود را در سامانه به ثبت رسانده و کارشناس شهرستان مربوطه موارد بارگذاری‌شده را بررسی، تأیید و ثبت کند. در مرحله بعدی اطلاعات توسط مسئول دبیرخانه ماده ۲۶استان بررسی خواهد شد.

وی ضمن تأکید بر اینکه فقط تا پایان اردیبهشت ماه برای تمدید، تعویض و المثنی پروانه‌های تأسیس فعالیت و مسئول فنی مؤسسات و مراکز غیردولتی فرصت باقی مانده است، گفت: بنابراین، ضروری است صاحبان امتیاز بخش غیردولتی با فوریت درخواست خود را به‌صورت سیستمی از طریق سامانه سنتر ثبت کنند و کارشناسان و رؤسای شهرستان‌ها نسبت به بررسی و تأیید تمدید الکترونیکی تا قبل از پایان مهلت تعیین‌شده اقدام کنند.