۱۰۸۷ متخلف حوزه شکار و صید در خراسان رضوی دستگیر شدند
مریم  احمدی

ابوالفضل شعبانی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز افزود: از این متخلفان تعداد ۲۱۲ قبضه انواع سلاح شکاری و بیش از چهار هزار و ۵۰۰ عدد انواع فشنگ کشف شده است.

وی با بیان اینکه از این شکارچیان غیرمجاز لاشه تعداد ۴۷۰ قطعه انواع پرندگان وحشی از قبیل کبک، باقرقره، قرقاول، چکاوک، کبوتر و مرغابی کشف شد، ادامه داد:همچنین تعداد ۱۵۳ راس لاشه پستانداران وحشی از قبیل قوچ و میش، آهو، کل و بز وحشی و گراز کشف گردید.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: هزار و ۲۷۷ عدد انواع اجزاء جانوران وحشی و تاکسیدرمی و نیز انواع پرندگانی که نگهداری، خرید و فروش می‌شدند در طی یکسال گذشته کشف و توقیف شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات موثر در جلوگیری از وارد آمدن خسارت متخلفان، جلوگیری از شکار و صید و شناسایی به موقع آنان است، افزود: طی سال گذشته با تلاش و هوشیاری محیط بانان از ۱۰۵ مورد شکار و صید غیرمجاز جانوران وحشی پیشگیری شده است.

شعبانی گفت: در این مدت هشت گروه صیاد غیرمجاز پرندگان شکاری که از مناطق صید و قاچاق می‌کردند دستگیر و از آن‌ها چند پرنده شکاری از جمله دلیجه و یک بهله بالابان کشف و برای متخلفان پرونده تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه طی یکسال گذشته تعداد ۶۴۷ فقره پرونده تخلف برای متخلفان تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد، اظهارکرد: ضرر و زیان وارده به محیط زیست بابت شکار و صید غیرمجاز طی سال گذشته در استان بیش از ۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است.